This is me.. mitt liv med Pontus

Alla inlägg under september 2009

Av Linn Lundkvist - 30 september 2009 22:49

Ja sitter då o kikar på Fråga Olle dokumentären, haha jag tror jag skrattar ihjäl mig, onanimaraton, vem sprutar längst, vem har stånd längst o vem kan onanera längst? Rekorden på killar va ju tusan över 8 timmar och på tjejer 6? Har folk inga liv längre? Onanera i 8 timmar, hahaha. Hur orkar man det?

  

Vilken får det lov att vara?



Min lillkille har ju också börjat med potatis smakisar nu. Han tycker om det massor! Min sötnos han bara gapar o sprattlar med benen. På fredag kväll ska han också få börja smaka gröt och på lördag blir det potatis/palsternacka. Tycker detta e jättekul med o ge han mat!

           

Skeden e väldig rolig :)


Nehe nu mina kära läsare ska jag intaga sängen, har bara sovit 4 timmar ëftersom min natt spenderades med att köra fram och tillbaka till malmö och hämta min kära mor och kenneth när dom kom hem från solsemester i Portugal. Imon ska jag hälsa på dom och se vad dom köpt till lillkillen och även hämta min Kahlua som jag fick av mamma för jag körde. Tack mamma <3 White russian kommer det bli en o annan på lördag då alltså!


Och förresten hörrni, vad tycker ni om min nya bloggdesign?


      


  

Av Linn Lundkvist - 29 september 2009 14:34

Idag va man uppe vid 7, vaknade av att Pontus låg och bajsade. haha, kul o vakna till? Så jag steg upp gjorde kaffe och kollade på Svampbob, jag älskar svampbob, e så sjukt kul och meningslös humor :)

Sen kom Johanna och vi har pratat o mysat, så kul o träffa henne va superlängesen, vi träffas alldeles för sällan men det ska det bli ändring på nu. Jag och Johanna va som Helan och Halvan förut, gjorde allt ihop och alltid hade vi lika kul!!


Sen har jag varit och handlat lite på willys, har handlat lite pureer till Pontus, det håller ju så länge så tänkte handla nån när man ändå handlar, e ju alltid bra o ha mycket. Ska försöka mig på o göra egen morotspuree, ja vi får se hur de går, man har ju ändå en del dötid när man bara sitter o farmar på facebook, kan ägna den tiden till att göra pureer istället, blir ju ändå billigare i längden nu när man sparar  till en resa och allt!


Efter nästa sommar ska jag utomlands. Wiie! Har inte vatt iväg sen jag o macke va i Thailand för 2 år sen! Alldeles för längesen tycker jag :)



Nu ska jag försöka få min lillpojk o sova o se om ja kan vila en stund, inatt kör jag ju o hämtar mamma och Kenneth i Köpenhamn. Kl. 02.45, kul tid? Kommer vara hemma lagom till Pontus vaknar igen imon, fy vad kämppigt...


Jag och Johanna <3

  

puss på johannas panna

Av Linn Lundkvist - 28 september 2009 11:59

Ja nu sitter man här och lyssnar på Pontus när han ligger och pratar (skriker) med sakerna i babygymmet.. han pratar verkligen på hela tiden nu.. så himla söt, skrattar o myser och tar tag i alla saker han får tag på.


Idag blir han också 4 månader, stor pojk nu. Han vänder sig från rygg till mage nu på helt plant underlag, i sängen i nerförsbacke har han ju kunnat ett tag hehe, men igår när ja diskade o ja kom ut låg han på magen i babygymmet o kollade på tv istället..Idag ska vi åka o kika lite på barnmatstol. Ska också hämta mammas bil ute på Sturkö för imorgon natt ska jag hämta dom i Malmö när dom kommer hem efter en veckas sol och bad i Portugal.


Ne nu ska ja värma potatis till Pontus :)

Av Linn Lundkvist - 27 september 2009 23:20

  

Jag undrar hur många tårar kan en människa fälla för en annan person? Jag vet inte men jag har nog fällt tårar till ett helt hav till dig. Hur fan kan man behandla nån som du behandlar mig? Någon man påstår sig ha älskat. Fyfan.

Du beter dig som ett jävla as. Allt är på dina villkor, när du kan, när det passar dig. Ne det är bra nu jag vill inte ha dig här igen, ska du träffa din son kan du göra det med din mamma eller någon av dina syskon. Jag vill helst slippa se dig mer. Men jag säger som innan, när du sitter inlåst kommer jag skratta åt dig, tror du verkligen dina "vänner" kommer finnas för dig då? Nej, du kommer sitta där ensam för alla som brydde sig om dig har du svikit, inte en, inte två, utan hundratals gånger.


Sen undrar jag också hur man kan älska än människa man samtidigt hatar så mycket? Hur fan ska jag ta mig helt loss? Jag orkar fan inte mer.


  


Jag hoppas att du en dag fattar hur jävla illa du gjort mig, hur mycket du svek mig och hur länge jag kämpade för dig och oss. Hade man kunnat gråta tårar av blod, så hade jag nog gjort det.

Det är för Pontus skull jag är mest ledsen, jag vill han ska ha en pappa. Men en pappa bryr sig, finns där även när han e ledsen, vaknar, somnar, ja hela köret. Han har det bättre utan dig, jag också. Han har så många andra som redan tagit över din roll. Men det är ditt val, borde vara du som ska lida av det, men det är det inte.

En dag kommer det vara du, bara du, och inte en jävel kommer tycka synd om dig.


NOLLA!

Av Linn Lundkvist - 27 september 2009 15:42

Nej jag tror inte det, en ren o hederlig söndag där man gör........ inte ett skit :)

Pontus sov ända till 9 idag, superskönt mot halv 7 igår. Sen låg vi o myste lite innan han ville upp o leka.


Sen ställde jag mig o gjorde potatispure till han för en vecka framåt o fryste in, smygstartade o han fick smaka lite, han är ju egentligen inte 4 månader förrens imon hehe. Men det va iallafall en hit, han grinade inte illa eller någonting:)


Nu har vi provat att åka sittvagn också, e jättekul :)

 

Ligger och pratar med Kelly Clarkson som spelar på TV. TVn e alltid rolig

  

Sen har jag städat.. gjort färdigt i köket så nu e det bara barnmatstolen som ska inhandlas också. Men är ju inget akut:)


Igår va ja o shoppade också en ny tunika till helgen, jag ska ju ha tjejfest på lördag för att sen gå ut. Men jag börjar redan bli nervös, de e ju första gången jag ska lämna bort Pontus över natten. Han e jag inte orolig för, mer mig själv. Känner mig halv när Pontus inte e med, o fy va konstigt det kommer kännas att vakna av huvudvärk istället för av Pontus jollrande..

Denna har jag iaf införskaffat mig, fast en mörklila, ni får se bilder till helgen ;) hittar dock ingen bild på linnet jag så gärna också ville ha.. :(

  


Nehe, Pontus pappa är här och hälsar på idag så vi ska faktiskt hämta en pizza och jag ska passa på o bada när hn busar med pappa ist. Han blir så glad när pappa kommer.


  

Av Linn Lundkvist - 26 september 2009 20:16

Kan det vara så att jag har världens sötaste o finaste bebis? Kolla här så glad han är!




Av Linn Lundkvist - 26 september 2009 10:21

Regler: Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dem. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar (förutom på fråga 1)! Lycka till! ;)

1. Vad heter du? Linn

2. Ett ord på fyra bokstäver: Lamm

3. Flicknamn: Lina

4. Pojknamn: Lars

5. Yrke: Läkare

6. Färg:  Lila

7. Klädesplagg: Luva

8. Mat: Lasange

9. Sak i badrummet: Lotion

10. Plats/stad: Luleå

11. En orsak att vara sen: Ledsen

12. Något man skriker: LAAATMASK! :D

13. Film: Landet för längesedan

14. Något man dricker: Läsk

15. Band: Lady Gaga

16. Djur: Larv

17. Gatunamn: Lallersteds gata

18. Bil: Lamborghini

19. Sång: Leende guldbruna ögon



Okej då utmanar jag Sofie, Jennifer, Helen, Linda och Emily

Av Linn Lundkvist - 25 september 2009 23:15

Jag tror minsann att det är nån som insett att jag e väldigt speciell, för på min uteplats ikväll när jag kom ut så stod det 2 stycken minirosor, med hjärtan i. Så fina! Tror det e från sötsaken, som sagt att han vill ge mig blommor vaje dag, men jag har inte hört av han på ett par dagar. Kanske är en läbbig beundrare som smyger på mig här i fönsterna? Ne jag hoppas på det förstnämnada. Tack hjärtat.

  


Vad har med hänt idag? Ja Pontus faster och typ min närmaste vän, känns som en syster hehe, har vatt här hela dagen, nu äntligen lagade ja till min efterlängtade mat med fläskfile, stekt tillsammans med svamp, sugarnaps, lök och soltorkade tomater, en buljongtärning i o sen puttra i grädde.. till det hade vi aburgine.. riiiktigt gott blev det!

  


Så här mycket tycker jag om att gosa med min faster när hon hälsar på.

  


Sen blev det bad av min lilla pojk, fredagar e hans baddag :), jag har tvättat och sen ikväll har jag vara suttit och mysat med Sandra.



Nu ska jag själv hoppa ner i ett bad (önskar jag hade ett sånt här bad o hoppa ner i), imorgon blir det shopping!

  

Ovido - Quiz & Flashcards