This is me.. mitt liv med Pontus

Alla inlägg under maj 2009

Av Linn Lundkvist - 26 maj 2009 22:02

Ja tisdagarna är ju heliga för mig, då det är desperate housewifes är det ingen annan som kommer i närheten av TVn mer än jag om dom inte vill kika med mig såklart!


Bakade frallor innan som vi mumsade i oss.. e verkligen gott med nybakta varma frallor så smöret smälter.. mums.. sen till DH poppade jag en påse popcorn.. gotte! Har ju gått upp "bara" 11 kg nu sammanlagt under en 9månaders graviditet.. Jag vet att det inte är speciellt mycket men slipper helst gå upp mer, MEN nu dom sista dagarna tänker jag bara äta och göra det jag känner för, för det förtjänar jag=)


Måste testa den nya menyn på MAX, den ser så förbannat god ut :)

Av Linn Lundkvist - 26 maj 2009 14:16

Ännu än solig skön dag, blåser ju en del men på våran uteplats är det helt lä och supermysigt!


Kvällen igår blev jättelyckad, fast vi fick vänta en bra stund på maten o blev lite otåliga när vi såg att en efter en fick maten av dom som kommit efter oss=) Jag åt Sandwich mums mums.. vi satt där o pratade en bra stund o va inte hemma förrens lite innan 9, vi hade mycket tid och prat och ta igen!


Idag blir det lite småsaker som ska måste göras, banken, handla, plocka undan och sen ta en runda till Ramdala och hämta lite säckar och kartonger.

Vi har fortfarande inte fått tillgång till förrådet här så var vi ska ställa det vet ja minsann inte! Men i helgen blir det svårt med tid så det får fixas i veckan =)


Tänkte försöka ta en runda till mamma och Kenneth också som kom hem från Grekland igår!


Ne dags att klä på sig och åka!

Av Linn Lundkvist - 25 maj 2009 13:15

Jaha, har nyss varit på mitt förhoppningsvis sista barnmorskemöte =)

Allt såg finfint ut. SFmåttet låg nu på 38 cm och hjärtljuden på 138...

Hon hade svårt för att känna hur bebben låg eftersom min livmoder va så hård, så hon trodde de va på gång här nu och jag skulle ha bebisen innan veckans slut.. men man vet ju aldrig som hon sa.. men jag hoppas o hoppas :)


Ikväll ska vi tjejer ut och äta på uteservering på Olerays, Linda, jag, Johanna och Helen som samlas, vilket inte händer ALLT för ofta! Det ska verkligen verkligen bli mysigt, och vädret kunde ju inte bli bättre? =)

Av Linn Lundkvist - 24 maj 2009 16:32

Ja ibland undrar jag vad man gör för fel, eller är man bara överkänslig för man är gravid?

Ska jag aldrig få säga hur jag känner och tycker utan att det ska bli bråk eller trubbel?

Är inte så jävla lätt att alltid hålla god min uppe och det är inte bara DU som mår dåligt av det här!


Usch jag hatar när man ryker ihop med den man tycker om men det är ganska oundvikligt då och då. Är väl skönt och rensa luften men varför ska jag alltid behöva känna efteråt att det är jag som gjort fel för jag "drog upp" det o det. Äh skitsamma. Men det är faktiskt inte jag som gjort fel utan det är du och du ska vara glad att jag står kvar vid din sida, ta vara på det istället och låt mig förhelvete nångång säga hur jag känner det.



Idag städar och tvättar jag.. jag som tyckt det har varit lite småmysigt och gå o plocka o detta hemma har dom senaste dagarna inte haft nån lust alls, men idag när jag ändå tvättar så e det bra o ta det samtidigt. Och visst e ja inte så sugen på det men det går sakta men säkert framåt.


Ne kom på att ja inte pratat med lillasyster idag, så ska nog ta o ringa henne medans ja går och dammar lite hah, sen ska jag göra köttfärssås

Av Linn Lundkvist - 22 maj 2009 14:18

Nehe inte det, ja som dammade, dammsugade o moppade igår innan ja la mig vaknar upp till en lägenhet FULL med bullsmulor idag. Min kära katt Fjant har fått tag på en bulle på diskbänken som han dragit runt i hela lyan.. kattjäkel. Så de va bara att börja torka o sen fram med dammsugaren igen, men moppat hade ja behövt göra ändå idag....


Jag har svullnat REJÄLT dom sista dagarna, fingrarna är så stora att jag knappt kan skriva på datorn utan att trycka ner flera tangenter, och dom ända skor jag får på mig är foppatofflor, utan strumpor i, vilket inte va så kul igårkväll när det ösregnande och jag tänkte gena över gräsmattan till vår uteplats o drattade på ändan när ja skulle gå upp för gräsbacken, jag själv gapskrattade ju men sambon tyckte inte det va så kul först o blev lite orolig.. men ja landade ju rakt på asen och inte hårt. Mindre kul va de när ja skulle gå lerig o dan genom lägenheten..



Av Linn Lundkvist - 21 maj 2009 22:19

Sitter och kollar på en dokumentär på 3an, Juliana- the girl without face.

Fyfan vad dåligt jag mår när jag ser det, vad hade man gjort om man fått det beskedet på ultraljudet? Jag tror nog inte jag hade behållt barnet, men man vet ju aldrig när man inte suttit i sitsen själv, vilket jag hoppas att jag aldrig kommer att göra. Tycker så synd om lilla flickan som genomgår massa operationer hela tiden och inte får något "normalt" liv, men hon verkar ändå vara en glad liten tös.


Idag har jag vatt hos Elin hela dagen, hon jag och Nina har rensat upp bland fotografier som va kvar från Kerstins lägenhet och det va en del roliga kort man inte sett innan, och ganska mycket kort på pappa sen han va liten som va kul att se.


Och mina förverkar kommer och går och har haft "mensvärk" nu i 3 dagar, kan det va som jag öppnar mig tros? Ont gör det iaf, jag vill bara att den riktiga smärtan ska komma och bebisen ska komma ut.. hehe

Av Linn Lundkvist - 20 maj 2009 23:31

Jaha lite kakor blev det minsann gjorda idag, bullar, brownies och sen havrekakor med nougatcreme.. men kan inte säga om det blev gott för jag har inte smakat någon själv än.. men dom som smakat säger dom blev finfina=)


Går idag in i vecka 39.. kan ni tänka er vad tiden går fort och att jag snart är mamma? =) Jag vill bara ha bebisen hos mig nuuuuuuuu!!


Efter bakningen så blev det att åka till Marcus mamma för att M skulle hjälpa sin lillebror med mopeddäcket som fått punka.. så passade vi på att äta lite där, M:s syster Jennifer lagade  pommes hamburgare och beasås, med fetaost också till som hon blivit galen i.. hehe

Sen hem och jag tog tvätten (ja  har minsann hunnit med det också)

Sen skära upp browniesarna och sortera in kakorna i påsar och in i frysen, diska, klippte Marcus och sen dammsugade.. Ja ni kan väl gissa varför ja inte sitter still :P



Usch ibland har jag verkligen såna neråtdagar, när man undrar vart fan alla tog vägen, dom som alltid skulle finnas för en och aldrig glömma bort en. Måste verkligen säga att JISSES vad människor försvinner när man blir gravid, vet inte varför men dom kanske tycker man blir tråkig när man blir "vuxen" på riktigt, eller handlar det bara om avundsjuka? I vilket fall som helst så kommer det också IN nya personer i livet och dom är jag glada över=)

Men det kan inte hjälpas, även fast jag har ett litet liv i min mage, kan jag ibland känna mig ensammast i hela vida världen, men så känner väl alla då och då, gravida eller ej...

Av Linn Lundkvist - 20 maj 2009 09:21

Idag ska jag baka en massa kakor.. :D Och det kunde ju inte bli bättre bakväder än så här? =) massa regn! Tycker faktiskt att det är skönt me lite regn och man får en anledning till att bara stanna inne o mysa.. Jag kan ju inte vara för länge i värmen, känns som ja ska avlida.. hehe.

Men igår grillade vi o tusan vilken god sås ja gjorde.. Men fond i såsen blir det verkligen helt annorlunda!



Ne ska vila lite till innan ja ska se om de blir nåt väder att kanske traska ner till city gross.. e ju längre o köra än o gå, måste ju handla bakgrejer :D

Presentation


Här kan ni läsa om mig och min vardag som ensamstående mamma till Pontus.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards