This is me.. mitt liv med Pontus

Alla inlägg under november 2008

Av Linn Lundkvist - 26 november 2008 19:55

jaha efter jobbet idag så åkte vi och skrev på kontraktet till huset! FINALLY! va verkligen helt slut efter jobbet idag. Men orkade med iaf med en matbit på pastabren med helen, gottgott! Sen somnade ja hos svärmor tills ja hämtade min karl..

Ne nu ska ja faktiskt lägga mig för natten.. tragiskt.. men jag e verkligen sjukt trött om kvällarna, ja äter mina vitaminer men de hjälper inte varje dag, så nu går ja minsann ner med min julmust o lägger mig hos snutt o kisemise!

Av Linn Lundkvist - 24 november 2008 19:50

jaha idag när ja vaknade vid halv 8 så låg anton och tittade på mig, så frågade ja varför han inte väckt mig.. så svarade han "men linn jag har ju inte vatt kissig på hela natten" hehe så sööt!! så då steg vi upp o sepalde lite tvspel sen så började vi baka pepparkakor, ja dom de blev ju en del utan gubbar utan ben eller huvud och så.. men men det syntes iaf att dom va hembakade ;)

Sen så ville han leka lite riddare och så med marcus o sen åkte vi till mc donalds o ja, försökte roa han så gott de går, ska ju hända saker hela tiden med en 4 åring.. =)

Av Linn Lundkvist - 23 november 2008 19:45

jaha barnkalas idag puuh*

Anton fick Narnia- Prins Caspian av mig och Marcus. Väldigt uppskattad eftersom det va det han önskade sig som tysan! =) och ja nu vid 6 så åkte vi hem till "mig" för anton ska sova hos oss inatt och sen ska jag passa honom hela dagen imon! Så nu ska vi kolla på Narnia..

Av Linn Lundkvist - 22 november 2008 16:05

Har fan inte vatt utanför dörren idag. gick upp vid 9 sen va ja tvungen att vila lite vid halv 2 tiden o vilade till 3.. känner att jag behöver en vilostund varje dag :D Jaa.. 12+3 e jag idag, tog första magbilden som ni ser där :D 12+3 betyder alltså att jag gått 12 fulla veckor och 3 dagar.. alltså är jag i vecka 13.. det har kommit en kula nu och jag kan inte ha mina byxor längre, har ett par mammabyxor men dom e faktiskt för stora i midjan, men det är ju bättre det än för små =)


V.13

Kroppen: det är nu rimligt att gå upp 300-400 gram/vecka(!!!!?) Nu brukar illamåendekänslorna och den värsta tröttheten avta. Vissa kan redan känna fosterrörelser, men det är ganska ovanligt. Det är svårt att urskilja fosterrörelser från vanligt bubbel i magen. När man ligger stilla i sängen kan det vara lättare, känner man ett litet sprattel en bit nedanför naveln och det inte åtföljs av något kurrande ljud är det mycket troligt att det är just fostret som rör sig.


Fostret: Benvävnad skapas och revben kan ses på ultraljud. Fostret kan öppna och stänga sin mun, suga och svälja, gäspa och sträcka på hela kroppen. Lungorna är färdiga och fostret börjar röra på bröstkorgen som om det andades, men syret kommer genom blodet.



Förresten såg jag att jag redan har 105 besökare, ni kan väl skriva en kommentar så jag vet vilka som är här och läser:D

Av Linn Lundkvist - 20 november 2008 17:00

jag har så ont i ryggen, känns som om ja ska gå av.. har fått sjukskriva mig nu i 2 dagar:( foglossning redan! måste göra allt för att detta ska bli så bra som möjligt för detta orkar ja inte gå med i 6 månader till.. ja tänka sig, e bara 6 månader kvar.. har gått in i 4de månaden nu.. =)

Vi har fått tid till stora ultraljudet också, den 23 december, blir ju en kanonfin julklapp till oss :D


ja vad händer annars i mitt liv.. inte mkt förutom att ja längtar ihjäl mig tills vi ska flytta!! =)

Av Linn Lundkvist - 18 november 2008 18:18

Idag va ja o pratade me verkstaden om min lilla fina snaab.. dom va väldigt osäkra om den skulle bli lagad.. så jag tror jag bekräftar den som DÖD!

Men som sagt, jag har ju hittat en kombi jag vill ha!


efter det så va jag på möten inne i stan, o sen åkte ja hem så började jag och elin baka tårta..

3 stycken after eight tårtor blev det :D ni ser den ena på bild :D


Ne nu kommer mamma o kenneth=)


förresten så får ni gärna komma med namnförslag på babynamn! =)

Av Linn Lundkvist - 17 november 2008 20:58

usch lästa nyss en fruktansvärd artikel i Expressen.. det är så man mår illa!!

Handlar om en liten pojke, Baby P, som misshandlades till döds av  sin mamma och styvpappa..

Baby P var 17 månader gammal när han efter MINST åtta månaders brutal misshandel dog i sin spjälsäng – ensam i sin egen avföring.

Det uppdagades senare att läkare  inte sett naglar som slitits ur fingertoppar som sedan huggits av, om socialarbetare som trots 60 besök inte upptäckt att något var fel, om en socialtjänst som inte tog sitt ansvar och flyttade på barnet, om polisvarningar om tillståndet i familjen och om hur fasansfullt människor kan bete sig!! VAR FAN E VÄRLDEN PÅVÄG!! trots att folk ringt och anmält familjen så händer inget? och hur FAN kan en läkare missa bortslitna naglar? om man undersöker ett barn som tros ha blivit misshandlad av sina föräldrar, undersöker man inte riktigt då?? jävla slarv! hoppas att dom kastreras båda 2! blir så jävla förbannad!!!

Av Linn Lundkvist - 17 november 2008 10:45

Ja då är det klart! ikväll skriver vi kontrakt och en vecka innan den 1 december flyttar jag och mitt hjärta o magen till hus i ramdala! =)

Ett stort hus på 180kvm och 6 rum och kök:) så vill någon komma o hälsa på och ligga över är det fritt fram!!!! Och nån som har nåra möbler som bara står och skräpar o vill skänka så e jag tacksam ;)..


så nu sitter jag på nätet och beställer gullegrejer att inreda bebisrumnmet med=) så kul detta ska bli! Och vilket SUPERSTOR julgran vi ska ha i år!!! =)


Nu till en mindre rolig sak.. min kära snaab e totalkrockad :( snyft.. får se om den blir iordninggjord men jag tror knappast inte det.. :( :( men jag har ju redan hittat en annan bil jag vill ha.. självklart en kombi.. ;)

Presentation


Här kan ni läsa om mig och min vardag som ensamstående mamma till Pontus.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards