This is me.. mitt liv med Pontus

Alla inlägg under juli 2009

Av Linn Lundkvist - 31 juli 2009 21:43

Idag har jag tillbringat min dag ute på Sturkö tillsammans med Pontus (såklart), Elin och Saga.. vi har vatt hos mamma och Kenneth och grillat och tatt de lungt.. Va hemma vid 7tiden ikväll och sen dess har jag bara suttit ensam här hemma o gosat med lillputte :)

Fy vad jag känner mig ensam för  tillfället, är aldrig någon som har någon tid och hälsa på fast dom flesta borde veta att jag just nu behöver dom.. men men..folk säger ju det, att vänner försvinner när man blir gravid, och lika många till när man fått barn. Det stämmer verkligen, alla tyckte att de skulle bli såååå kul att man skulle få en liten, sen så när han kommit va de väl inte lika kul som dom trodde..  Vi klarar oss alldeles utmärkt själva vi 2 :) Men jag saknar att ha någon annan vuxen och prata lite med på kvällarna när jag lagt lillen.. man träffar väl vänner på babysim och föräldrargruppen sen som man kan umgås med tillsammans med dom små! =) 


Måste också säga till Linda att hon får krya på sig, stackaren som e sjuk :)


Idag har också dopklänningen beställts! Wee, nu längtar jag riiiiktigt mycket tills den kommer! Har försökt att få tag på prästen också för att bestämma ett datum till dopet.. men de va ingen lätt match det.. =(


Har nu testat att ge Pontus flaska också, både med utpumpad bröstmjölk och med ersättning, och det har gått KANON med både och, så nu vet man att det går om det skulle behövas nån gång.. och om han blir hungrig  när jag e på bio:)


Mamma har köpt en supersöt babymobil till Pontus, med kossa o gris :) jättegullig =)


Nu väntar pizzabaguette innan sängen..!


PZ OUT

Av Linn Lundkvist - 29 juli 2009 22:01

Smekmånaden är på TV nu.. så jävla skön film det där.. hehe skrattar lika mycket varje gång jag ser den alltså..


Ja va o shoppade lite med Helen och Linda i måndags, blev ett par shorts och en "nalle" till Pontus, nallen visslar, den tycker han e ganska rolig.. men blev livrädd första gången han såg den.. :D


Sen igår åkte vi hem till mamma och hälsade på, blev att vi sov över där och idag på morgonen efter jag hade matat lillen tog hans mormor ut han o gick så jag fick somna om.. superskönt va den timmens sömn extra=)



Och en väldigt glad bebis har jag för det mesta=)


Ne dags för "kvällsmaten" nu när jag lyckats natta lillen :D
































Av Linn Lundkvist - 28 juli 2009 17:08

Grattis till Ola och Ida och såklart storebror Hugo som fick en liten pojk, Alex, den 26 juli 2009
Tid: 11:11
Vikt: 3470 gram
Längd: 49 cm



Av Linn Lundkvist - 23 juli 2009 23:21

Ja, nu försöker man få in någon hyffsat läggrutin till Pontus.. försöker få honom att somna mellan 20-21, efter att fått ligga lite naken, fått på sig ny blöja och sen fått mat..funkar himla bra faktiskt :D

Att en del orkar ha att bada osv som läggrutin förstår jag inte, eller en del som har 1.5 timme oså bara till "rutinerna". Nee så krångligt behöver det väl inte vara.. jag lägger Pontus i sängen med sin snutt o sin sköldpaddenattlampa som gör en stjärnhimmel i taket, o han somnar oftast inom 5 minuter när ja ligger där o nynnar lite.


Och vet ni, ÄNTLIGEN har jag tatt tummen ur röven och fixat en minneskortsläsare.. mycket om och men, och jag hann fylla hela mitt 2gb minneskort, ca 1500-2000 kort har jag alltså på kameran som nu ska in i dator och framkallas.. jippie. Men det jag skulle komma fram till är att snart kommer det komma upp bilder på min blogg =)


Nu har vi också börjat att fundera lite på dop, vi har kommit fram till att ringa Sturkö kyrka och kika där. Vi vill ha ett dop där det bara är Pontus som döps. Och kommer bli ett litet dop med bara familjen.

Har ju hittat supersöt dopklänning också, jag som va helt anti dopklänning innan och ville jeans och skjorta på han.. men har hittat en söt som jag smälte för direkt. Den är virkad, helt underbar! =) Men har inte köpt den ännu.. men den ska bli miiin! (finns bara ett exemplar)


Har också vatt på 2månaders kontroll med min lilla prins som fick supermycket beröm. Han väger nu 4840gr och e 57cm lång.


Någon som sett Harry Potter? =) Jag ska gå på bion nästa vecka är det tänkt om nån e sugen på att följa med?


Drack också alkohol för första gången sen september i måndags, eller tisdags kanske de va. Drack en Bacardi breezer och vaknade på natten med baksmällehuvudvärk.. hahahahaha. Vem kunde tro det om partyprinssesan man va förr, en Bacardi som är innehåller mindre dricka än en burkläsk..

Ja första gången man ska festa till att lite mer, då vill ja inte veta hur ja kommer bli, varken på kvällen, eller dagen efter.. hahaha..



Ne dags för sängen, är ganska tidiga mornar nuförtiden..



Måste bara gratta Susanne och Mattias till sin söta flicka MEJA som kom inatt! En fin liten flicka som verkar vara väldigt lik sin mamma. Grattis grattis!!  

Av Linn Lundkvist - 19 juli 2009 23:12

Någon mer än jag som såg filmen om henne som gick på 5an idag kl 21? Måste erkänna att lite besviken e jag faktiskt, hade inte speciellt höga förväntningar heller, men denna blondin va ju faktiskt mest känd för alla dessa skandaler, vilket man inte såg en skymt av i filmen. Hade ingen speciellt handlingen utan hadlade mest om hennes relation till sonen Daniel och till hennes man Howard.

Jaja ett par timmar av kvällen försvann ju där iallafall.

Imorgon har jag 2 månaders kontroll med Pontus, ska bli intressant :) ska även in till Karlskronahem och skriva nytt kontrakt.. så är någon sugen att gå med en runda på staden imorgon så e jag på, tänkte kolla rean på gina om det finns nån vettig klänning kvar kanske. Planerar ju dop bakom  Pontus pappas rygg... hehe.


Jag vill ju jättegärna ha dop, inte för att jag är speciellt troende eller så, mer för att det är en tradition, men Marcus vill inte alls ha dop och tycker att det är hyckleri att döpa sitt barn när man inte själv är troende.. så vad tycker ni? Är det "fel" att lova sitt barn in i kristendomen när man inte själv är troende?


Nu i veckan ska Marcus också få ha Pontus själv o ett par timmar medans jag ska gå på Harry Potter bion.. jag e sååååååå nyfiken på den!! Har ju läst böckerna och vet vad som  händer, men böcker och film är ju så himla olika.

Tänkte även inhandla tredje Twilight boken imorgon, va ett tag sen man hade tid o läsa men nu somnar Pontus hyffsat tidigt o ja kan ägna en elller två timmar på dessa underbarra böcker :D


Ingen som har sett till min Fjant? Fortfarande ingen skymt av min söta kise, och inte ett ljud heller.. saknar han :( saknar tom hans förbaskade galande när man gick ut i köket. Och nästan, men bara nästan, all mat han stal om man råkade lämna något framme.



Av Linn Lundkvist - 17 juli 2009 00:52

Hur mycket ska man egentligen offra för kärlekens skull ?

Ska man kämpa och kämpa så mycket att man på något vis lyckas tappa sig själv på vägen, med hoppet om att man någongång ska lyckas få det bra igen ?

Alla behöver ju då och då kämpa för sina förhållande, men hur mycket? När är det dags att sluta och kanske inse att detta förhållande va nog inte meningen att hålla, att det går inte om det bara är den ena som kämpar, inte alltid heller om båda försöker. Så tråkigt med sant, KÄRLEK RÄCKER INTE ALLTID TILL!


Eller har jag fel?

Av Linn Lundkvist - 13 juli 2009 17:10

ja man har inte jättemycket tid att blogga med en liten bebis, så passa på nu när Pontus sover en stund med sin pappa.

Vi hade som sagt översvämmning här igår, va totalt stopp överallt, men rätt va de va när vi stod o öste vatten sa de bara sluuurp så hände nåt o vattnet försvann.. =) tur det för det rann i både badrum och hall.


idag har vi varit inne på familjerätten och fastställt faderskapet, så nu är Marcus inregistrerad som pappa också. Skönt att ha det gjort eftersom vi inte kunde välja hans efternamn på Pontus innan dess, nu e det bara att in med papperna =)


Efter det har vi varit i Lyckeby en runda hos mackes mamma, marcus skulle hjälpa sin lillebror med mopeden och vi passade på att äta där.. haha


jaha men vad händer ikväll då ? =) Någon som e sugen att komma hit på lite kaffe kanske?


Förresten så e min söta Fjant borta :( Han har nu varit borta sen i torsdags, vilket inte alls e likt han, han e ju alltid här på våran uteplats.. så igår va macke o jag ute o gick runt vägkanterna och kikade där, men ingen kise där inte.. Man vill ju veta vad som hänt han, även om han är död :(

Så e det någon som sett denna söta kise, HÖR AV ER! för vi saknar han här hemma!

Av Linn Lundkvist - 12 juli 2009 17:21

jaha idag på morronen när Pontus låg i sängen o busade med sin pappa tänkte jag passa på att lägga mig i ett mysigt avslappnande bad. Och vad händer när man tappar ut vattnet ? Jo när ja öppnar ögonen e det vatten över heeeela badrummet.. allt bara flyter och det rinner över tröskel och ut i hallen.


nehe plikten kallar skriver senare

Presentation


Här kan ni läsa om mig och min vardag som ensamstående mamma till Pontus.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards