This is me.. mitt liv med Pontus

Alla inlägg under juni 2009

Av Linn Lundkvist - 28 juni 2009 23:48

..har lite funderingar.. som säkert ingen har missat har j u Michael Jackson lämnat jordytan.. (R.I.P) och helt plötsligt så saknar en hel värld honom.. vilket är ganska underligt tycker jag då han va en av dom kändisar som va väldigt illa omtalad och omskriven med inte speciellt bra saker.. var fanns allt de bra om honom när han levde?

Känner igen det där alltför väl.. så fort någon dör, då har den personen helt plötsligt väldigt mycket vänner.. Personer som i stort sett bara hälsat på en ska gå på både begravningar och annat.. hur kan det komma sig? Och alla va bästa vänner med personen som gått bort.. Väldigt märkligt, ta vara på varann medans dom finns i livet och kom inte när man är död..


Idag blir min söta lilla prins 1 månad.. tiden har gått så fort.. han e så stor nu tycker jag.. mitt söta lilla hjärta.. <3


Ikväll va Sandra och jag ute och gick till Skönstavik och satte hos på stranden och bara slappade och snackade.. helt underbar kväll det har varit och vi kom precis hem.. Pontus sov så snällt i vagnen och Sandras underbart söta lille hundvalp fick leka av sig rejält.. en jättemysig kväll helt enkelt enda tills myggen dök upp..


Här är han 3 veckor.. sötnosen i dressen han fått av mormor

 



Och jag har börjat kolla efter nya kläder nu när man har tappat graviditetskilorna.. blev så glad när jag ställde mig på vågen och blev väldigt förvånad över att ha tappat 18kg.. gick upp 14 så har gått ner 4 extra.. men var alla dessa kilo satt det vet jag inte för har inte märkt något speciellt på kläderna och har inte heller hört några jättekommentarer som "OJ va du har tappat vikt!" hehe, men va ju bara en stor mage på mig, och den e ju borta nu hehe.. Iallafall hittade jag en sida på nätet med sjukt snygga kläder.. Men e ju mer "festkläder" och sånt kommer man ju inte bära speciellt ofta längre.. ska man köpa de för de e snyggt o kanske kommer användas en gång? Ska visa er mina favoriter jag vill ha.. men kommer nog hålla i stålarna och kanske köpa nåt jag mer kan använda vardagligt också.. hehe..


GE MIG DETTA NÅN!? :D




Så vad tycker ni? =)







Av Linn Lundkvist - 27 juni 2009 14:04

Ja här sitter man med en skrikig Pontus och tittar ut på det fina vädret och önskar man kunde sitta ute som alla andra..

Anledningen till att jag hellre sitter inne just nu är att jag inte får bada riktigt ännu.. 2-4 veckor kvar innan ja kan kasta mig i havet, ja hoppas då att algerna har hållt sig borta!

Igår va jag iallafall ute hos mamma och fick lite sol på mig, va där hela dagen o va inte hella förren 22..


Imorgon blir min lilla prins en månad, förstår inte va denna månaden har tatt vägen.


Dags o göra lite käk, ikväll får vi besök och jag ska försöka mig på att grilla hel kyckling i ugn.. good luck till mig :)


Eftersom jag har klagat på att ja inte kommer bli solbränd i år ska ni får se bilder på mig solbränd, och bilder på mig vit.. haha


Här är då jag till höger, vit som ett lik och ser ut som en vaxdocka.. hehe




Och här är jag efter 3 veckor i Thailand..













Av Linn Lundkvist - 23 juni 2009 17:58

Idag har vi varit på BVCbesök igen, va även en barnläkare där för o lyssna på  hans hjärta o lungor eftersom han fortfarande kräks slem och rosslar, fast det blivit bättre. Hon hittade inga konstiga ljud utan trodde det va trånga luftvägar och det växer bort. tack för det beskedet:D 


Och han ökar superfint i vikt, 4430 vägde han nu den lilla knubbisen.


Nu e det så skönt väder ute, men man kan ju inte vara ute med Pontus dom varmaste timmarna, och inte för länge i streck. Så vit som jag kommer va efter denna sommaren har jag nog aldrig varit.. hehe


Så idag när det e nästan 30 grader o alla e på beachen o badar o steker så TVÄTTAR jag, hmm, nice life.. :P

Men jag får ju ännu inte bada ä på ett par veckor och alla som känner mig vet att jag ÄLSKAR att bada, så strand utan bad för mig e ingen hit iallafall. får vänta en 2-4 veckor till, tills det blivit skönt i vattnet också. Nu ska jag gå ner till affären o handla blöjor och godis :P E ju lite svalare nu än innan iallafall..

Av Linn Lundkvist - 20 juni 2009 20:52

ja minsann, jag trivs verkligen superbra med mitt liv som mamma, trots att man har tappat en del som man verkligen trodde  va ens "vänner" på vägen och jag fick ge upp partyprinsessan inom mig så ångrar jag inte mitt val ett jäkla skit. Pontus e det bästa som hänt mig. Min pärla.gt


Idag har  Joppe vatt här o hälsat på mig o Pontus, Pontus somnade så himla gott hos han och Joppe bytte tom 2 bajsblöjor på honom hehe.


Tänkte ge er lite bilder nu när ja lagt in en del iaf :)


Här är Macke på vår omtalade uteplats :)


Ingången :)


Vår Fjant, sötaste kisen i världen, trots man vill vrida nacken av han då o då


Stolt pappa när vår prins tittat ut <3


Och en stolt men trött mamma



ÄLSKLINGEN!






















Av Linn Lundkvist - 17 juni 2009 23:41

Ja nu sitter man här men sprängfyllda tuttar och en massa disk o väntar på att lillen ska vakna för att äta.. brukar passa på att diska när han somnat men min högertutte gör riktigt ont så ja orkar inte.. haha. dålig ursäkt kanske men det känns faktiskt en del när dom e så fyllda så det känns som dom ska spricka..


Imorgon är det dags för att väga han igen, och han blir 3 veckor! Min lilla prins. Vi ska in en runda på lövmarknaden också såklart om det är väder till det! Kika lite bebisgrejer kan man ju göra.. och midsommar, ja va händer dåå? Blir en runda till mamma iaf, hur länge beror väl lite på vad karln min ska göra om han ska vara hemma eller inte, de e ju trots allt Pontus första midsommar så ska han vara hemma vill vi väl passa på att fira med han, nästa midsommar vet man ju inte om han är kvar här eller inte.


Och igår blev min söta systerdotter Saga 6 månader! Att tiden går så himla fort! Nästa sommar så leker kusinerna ihop i mormors sandlåda.. går fortare dit än man tror. Vill alltid Pontus ska vara så här liten o gosig, han e helt underbar:)

Av Linn Lundkvist - 12 juni 2009 15:32

I onsdags va vi i BLT, och på måndag kommer vi i sydöstran, tänkte bara informera :)

Av Linn Lundkvist - 12 juni 2009 12:33

Detta förbaskade jäkla svenska sommarvädret.. är så trött på regn och rusk och det är ju ingen värme heller!!

Har massa ärenden jag vill få gjorda men man vill ju inte ge sig ut i regn med barnvagnen.. skit.

Igår va vi på BVC och vägde vårt gull, 4050gr vägde han nu så han går upp så fint och nu har han snart gått förbi födelsevikten..

Nästa vecka ska en läkare lyssna på när han andas, han svalde  ju väldigt mycket fostervatten och det kräks han fortfarande upp, om det nu är fostervatten, en jäkla massa slem är det iaf och ibland låter det som han inte kan andas.. stackars lilla snutte. Har iaf fått världens goaste och bästa BVC sköterska man kan ha, lyssnade verkligen och försökte inte vifta bort när man sa man va orolig för det och det utan kollade upp allt direkt.

Också skönt att ha en som va positiv till allt trots allt detta med M.


Ne lilleman sover så gott nu så ja ska passa på att försöka äta lite frukost =)

Av Linn Lundkvist - 9 juni 2009 19:58

Ja som ni märker har jag inte så mycket tid över till att blogga för tillfället, bajsblöjor, babykräk, ömma bröstvårtor och vakna nätter är mitt nya liv och jag trivs superbra med det=)

Efter en jobbig vecka där jag inte ens kunde lägga ifrån mig Pontus utan att han skrek som en galning så gjorde jag nåt jag egentligen inte ville, och gav han en NAPP =)... o de va nog de bästa jag gjort, för tusanast  vilken lättnad, nu kunde jag iallafall få gå på toaletten utan att höra han skrika halvt hysteriskt, utan nu ligger han minsann så snällt på sitt täcke o sover eller ligger o tittar.. även om han han oftast får ligga i min famn på kvällarna när vi kikar på tv.. det är så underbart mysigt!!!


Så ja, nu finns inte mycket o berätta längre för det händer inte mycket mer än att ta hand om lilla Pontus.. underbart=)


Ja vi har fått nytt datum till rättegång, 1 september bär det av till Jönköping.. ska bli skönt att ha det över, fast jag egentligen bara vill skjuta upp det tills det har försvunnit.. men det går ju inte så det är bara att inse att nu är det nog bara ett par månader tills jag och Pontus blir ensamma ett tag.. vill inte att det ska hända och jag hoppas ju ändå på att vi iaf kommer få ha han hemma.. men men det är bäst att inställa sig på att bli ensam så man inte blir besviken när eller om det händer.. men han vet att han måste få ett straff, är bara så himla tråkigt att det ska ta sån jävla tid.. är 1.5 år sen efter det hände som rättegången är och man hinner ju ändras en hel del på den tiden. Jag har sett ändringen och jag är verkligen stolt över att han ännu en gång tatt tag i sig själv.. Och han e världens bästa pappa såå hoppas vi slipper vara utan han!


Ne dags att byta blöja här, lillkillen ligger här o tar i så han spricker snart så man kan ju gissa vad som händer i blöjan..  hehe


Presentation


Här kan ni läsa om mig och min vardag som ensamstående mamma till Pontus.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards