This is me.. mitt liv med Pontus

Alla inlägg under april 2009

:(

Av Linn Lundkvist - 29 april 2009 22:05

dagen som började så bra och har varit så mysig slutade bara som skit och man e lässen och känner sig halv...

Av Linn Lundkvist - 28 april 2009 22:43

Vi pratar ju namn för fulla muggar här hemma nu.. men vi har väl inte något som är liksom superbestämt.. jag o min karl kommer inte överens riktigt men några är vi överens om.. vi vill gärna gärna har fler förslag! Så bara skicka på hade vatt gulligt=)

Dessa namnen är det vi har änsålänge


Flicka:

Alva

Novalie

Alicia

Angelina


Pojke:

Pontus

Joel

Av Linn Lundkvist - 28 april 2009 22:29

För första gången på ett år kan jag sitta hemma i MIN egna soffa helt ensam med lite chips osånt o kolla på desperate housewifes.. Har vatt sjukt underbart faktiskt.. får ju inte glömma världens bästa sällskap.. min älskade kisemise Fjant! Min karl flydde fältet med ett par vänner och deras tjejjor och skulle grilla ikväll.. jag ville inte följa med.. klumpig o dan som man e och OTROLIGT trött efter dessa 2 dagar i Ronneby..


Måste bara skryta lite till om min misebebis.. han e så duktig.. har flyttar 4 gånger nu och blivit lika hemma direkt på alla ställen! Han e så duktig på att hitta hem här på Marieberg bland massa lägenheter (vi bor längst ner med stooor uteplats) men han kommer alltid in här genom altandörren när man lägger sig i soffan, eller så ligger han o solar sig ute på gräset! E grymt imponerad av att han klarar att hítta hem så, Jag e SÅ stolt!


Tänkte faktiskt ställa mig o ta en rejäl långdusch och sen lägga mig o läsa lite ur Twilight boken innan ja somnar.. ska sova ut riktigt imorgon sen ska jag nog ta mig in en runda in till stan o handla lite bebissaker.. har fått rejäl lust att börja shoppa till min lilla snuff nu när man har ett hem o tar hem h*n i! =) Längtar nu.. men är bara 35 daagar kvar!! Weeee!!!


Ni måste minsann lyssna på låten jag lägger upp här.. är faktiskt för närvarande min favvolåt, inte min stil alls för er som känner mig vet ju att de e dunkdunk eller pratsång som gäller.. haha.. och jag tycker inte ens om L.W men denna låten är tamejfan helt jävla underbar, en av sveriges finaste låtar HELT klart!

Av Linn Lundkvist - 28 april 2009 00:13

Viktiga datum:
2okt fick vi veta att jag va gravid
28 okt gjorde vi ett xtra ultraljud.. såg ut som en liten böna och det blev smeknamnmet på den lilla:)

14 nov Äntligen inskrivning

19 nov extra glucosbelastning
23 dec ULTRALJUD =)
Ultraljudet va riktigt häftigt :), BF datumet blev framflyttad en dag till den 3 juni. Allt såg jättebra ut men kändes konstigt att se att det rörde sig så mkt där inne när man inte känner det :(
7 januari- går in i vecka 20, så om en vecka är halva tiden avklarad:) känns skönt som tusan! :
15 januari: Besök hos BM, lyssna på hjärtljud mm. Vi längtar som f*sen att få höra de lilla hjärtat slå :)
15 januari: Har vatt och lyssnat på hjärtljuden idag, och det är svårt att beskriva den känslan, kändes konstigt o höra ett hjärta slå från magen, men helt underbart! 140 söta slag i minuten slog det lilla hjärtat:)
17 januari: Idag kände Marcus bebisen sparka :)
5 februari, 23+1 idag såg jag på utsidan av magen hur den lilla rörde sig där inne :D
13 februari: BM besök. Hjärtljud 150. SF-mått 27cm. Vikt +5kg
27+5 2 mars kände jag för första gången hur min smurf vände sig där inne :D
9 mars glucosbelastning + BM-besök. GB 9,5. Hjärtljuden 136, SFmått 30cm. 
27 mars. 30+2 BM-besök. Hjärtljuden 132 (den lilla krabaten sov trodde min BM för de va väldigt lungt där inne, iof så väckte h*n mig kl 5 istället på morgonen av ett jäkla hålligåmg så de e ju inte omöjligt)
Sf-mått. 32cm
Huvudet är fixerat men ruckbart.
Blodtrycket hade gått upp och låg precis på gräsen så vi ska hålla koll. Annars va hon så himla nöjd me vår bebis allt såg kanon ut :D
7 april, inatt kände ja min lilla bebis hicka :D
9 april, BM-besök. Hjärtljuden 155. SFmått 33. Bebis ligger på tvären!!
27 april BMbesök, Hjärtljud 148, SFmått 35, Blodvärde 120 Bebis djupt fixerad! Jippie!

Av Linn Lundkvist - 26 april 2009 23:35

ja då börjar det äntligen likna ett hem här hos oss på Marieberg, och idag invidge vi våran mysiga uteplats med grillning! Ett rejält grillkalas men fläslfile och grillbricka med bakad potatis och sallad! Riktigt gott va det! Har nu diskat undan och duschat och ligger i sängen helt färdig och tänkte ge mig in i Twilight världen en stund innan john blund kommer och nattar mig! =) Ska börja på andra boken nu och e superspänd på hur den är och vad som händer=)


Imorgon ska jag till barnmorskan vid klockan 13 och kika om vårat busfrö där inne fortfarande ligger med rumpa ner eller inte.. håll tummarna för att jag slipper boka vändningsförsök!! Sen är det ju dom vanliga sakerna som hjärtljud, sfmått, blodtryck osv. Jag förstår inte att jag snart ska bli mamma!! Min karl fick ett par strumpor idag där det står världens bästa pappa på.. så söta =)


Efter BM så ska jag till ronneby och till kerstins lägenhet tillsammans me mina syskom och fastrar, ska dela upp bohaget där och lite.. och på tisdag bouppteckning.. sen vill mamma jag ska komma och sova hos henne tisdag eller onsdag, vet inte om jag orkar egentligen, vi har hållt på som slavar sen i fredags med o bara bära in o bära ut o hit o dit, fullt upp nu i två dagar, jag vill ju bara sätta mig ner nu i vår nya lägenhet o TA DE LUNGT, gå o småpula med allt runt omkring som ska iordning, saker som ska upp på väggarna, kläder som ska in i garderoben osv.. har inte ens hunnit sätta mig i soffan än o kolla på TVN... ska också försöka hinna upp till bergkvara imorgon och hämta spjälsäng och kolla soffa o säng, då han ska till finland sen o jobba typ hela maj, vågar inte vänta tills efter dess o hämta sakerna.. och får ju anpassa mig när han kan liksom.. usch va stressigt.. haha


Nee nu ska ja gosa me fjant o börja läsa!

Cheeers!

Av Linn Lundkvist - 23 april 2009 22:51

imorgon är det äntligen dags för flytt=) ska bli underbart att få ett hem! Och som jag längtar efter att få packa upp o göra iordning till bebisen=)

Idag har vatt lugn dag, ligger i sängen nu o kollar på mumien-återkomsten. Tänkte sova snart, blir en lång jobbig dag imorgon för en höggravid klump som mig!! Läste ut Twilight boken också.. underbara bokjäkel! Imorgon kväll när ja packat upp ska jag börja på nästa=)


god natt på er!

Av Linn Lundkvist - 22 april 2009 22:25

Inatt för första natten på VÄLDIGT länge har jag sovit riktigt gott! Vatt uppe och kissat ett par gånger, men det tillhör ju, men annars sovit i ett streck ända till klockan 10 idag.. +att vi vilade en 2 timmar idag på dagen, ändå e ja faktiskt trött nu.. blev bara MC donalds idag tillmiddag.. är så fruktansvärt sugen på lök och potatissoppa, som är min älsklingsrätt för alla som inte kände mig tillräckligt väl, men det ska vara min hemmagjorda =)

Det första ja ska göra i helgen när jag fått lite ordning i nya lägenheten e just det. Här på vandrarhemmet e ett skitfint kök annars, men man är ju inte så sugen på att stå o laga käk här..


Nu har jag snart läst ut den första Twilight boken, om jag kunde drömma, underbar är den. Blir ju lite fel att läsa boken EFTER man sett filmen, och boken är verkligen inte alls som filmen, dom klipper ju bort hälften av handlingen i filmen! Tur kanske att man såg filmen först, annars hade man nog vatt besviken, men jag älskar både filmen och boken! Man blir förtrollad! Tur jag har andra boken också så jag kan börja på den imorgon kväll=) Tänkte beställa dom andra 2 när jag läst ungefär halva denna kanske? Vet inte hur mycket läsande man kommer att hinna med sen med en nyfödd bebis, vet ju inte heller hur länge vi kommer vara 2 om den tiden, han kan ju åka in i fängelse senast 3 månader efter avslutad rättegång (vi har ju inte ens fått datum än) men om det nu blir fängelse, vilket vi vet det kommer bli mellan 1-3 år. Jobbigt för oss o båda att inte veta NÄR jag kommer bli ensam, eller hur mycket han kommer att missa av sitt barns liv och uppväxt, första orden, första stegen osv, sånt som man aldrig någonsin kan ta igen, det är ju det som plågar han mest. Att det ska ta sån JÄVLA tid rent ut sagt! Är ju över ett år sen allting hände nu.


Gick in i vecka 35 idag, är verkligen inte lång tid kvar nu.. min barnmorska tror inte ja kommer gå mer än 37veckor.. på måndag ska jag iallafall in och kolla om vår lilla snutt vänt sig neråt med huvudet igen, då h*n ligger i säte just nu.. annars blir det bokning av vändningsförsök och funkar inte det blir det kejsarsnitt vilket jag ABSOLUT inte vill!!!! Vill föda naturliga sättet och oroar mig inte alls inför förlossningen! Ont vet jag det kommer göra, så in i helvete, men konstigt vore det ju annars.. =)


Nehe nu ska jag försöka koncentrera mig på sista delen av boken, inte lätt med en snarkande karl bredvid mig, men han får snarka så mycket han vill.. jag uppskattar varje natt jag får sova tillsammans med han,vet aldrig när dom tar slut och jag kommer få sova ensam..

Av Linn Lundkvist - 21 april 2009 08:14

Idag fick man gå upp tidigt o packa det sista man ska ha med sig av värde, sovit sista natten i huset inatt.. nu ligger jag och väntar på syrran o hennes kille som kommer med släp och tar sängen o lite.. kommer ändå vara kvar lite grejer här i huset som vi får ta i helgen.. så jävla typiskt, får man ju träffa gubbjävlen iallafall..men men.. idag bär det av till Lyckeby vandrarhem och stannar där tills fredag när nycklarna blir mina=)återkommer senare när jag har anlänt till mitt krypin, måste göra mig redo för ska till barnmorskan idag också=)

Presentation


Här kan ni läsa om mig och min vardag som ensamstående mamma till Pontus.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards