This is me.. mitt liv med Pontus

Alla inlägg under mars 2010

Av Linn Lundkvist - 22 mars 2010 21:49

Jaha då har vi också legat sjuka o ca 1 vecka. Pontus har haft hög feber, hosta och varit genomförkyld.. smittat mig har han också gjort. Nu e vi hyffsat pigga båda 2 och hostar oss "bara" igenom nätterna..

Sen min dator har fått fnatt totalt, ni som följt mig vet ju att den e ny och det va min julklapp till mig själv.. den är alltså ca 4 månader gammal och har inte startat på flera dagar, sen idag helt plötsligt startade den UTAN batteriet i.. med strömkablen i såklart. Servicen är ju bokad och  kartong på väg hem för att den ska skickas iväg. Ska testa starta den i med batteriet imorgon och se vad som händer, sen får jag ju ringa dom igen och se vad dom säger. Formateras ska den ju göras iallafall! Bilderna har ja bränt över på skiva och dom är det enda viktiga som finns på denna burken, så nu ska den göras "som ny" igen.


Usch man är verkligen totalt kass när det händer nåt sånt här med datorer.. man står som ett fån haha..


På fredag bär det iaf av till Malmö igen för shopping, och såklart träffa Macke <3, nu e de 3 veckor sen sist och det känns att vara ifrån han så himla länge.. men vi får ju iallafall prata nu så det går ändå =) nu har han snart suttit 2 månader så tiden går ju ändå hyffsat snabbt tycker jag :)


Ne nu ska ja ner med näsan i boken ja läser för tillfället. Snabba Cash. Bra som tusan. Drömma lite om min blivande man Joel Kinnaman. Ja, jag har faktiskt fått tillåtelse av Macke att gifta mig med Joel, haha, vad Joel själv vill det skiter jag i. Han e mitt freecard;)

Drömma och låtsas får man väl alltid göra? :D

Av Linn Lundkvist - 19 mars 2010 11:43


Babyfashionhouse  om att vinna en egendesignad namnnapp"

"Jag tävlar hos 


Va med och tävla du också!

  

Av Linn Lundkvist - 12 mars 2010 19:50

Idag på förmiddagen så kände jag mig så himla uttråkad och rastlös, så jag bestämde mig för att ta vagnen och Pontus och gå ner till leklandet en runda :D

Lite förskräckt va han i början men sen tyckte han att de va hyffsat kul, bara han såg mamma.. ;)


Annars en lugn dag där ja bara gosat så mycket ja kan med han för att imorgon ska jag (tro det eller ej) ha barnvakt över natten för att gå ut och roa med mig vänner.. jag hatar att lämna bort honom för ja saknar honom sååå mycket.. men man måste ju få sakna varandra lite också och Pontus  tycker det e kul :)


M. ringer mig flera gånger om dagen, 3 gånger idag, fast va vara hemma 2 av dom haha. Men så sköönt att teletillståndet e klart och han hör av sig så mycket o de känns såå bra!! :D Jag hoppas verkligen att vi kan hitta tillbaka till varann igen även om det kanske tar lite tid. Vi 3 e ju en familj och familjer håller ihop.


          

Av Linn Lundkvist - 11 mars 2010 21:22

Nu e det verkligen svårt att hitta tid till bloggen.. De e vekligen fullt ös på Pontus och eftersom de e tänker på väg lite här o var så e han väldigt mammig och klängig för tillfället, får inte ens gå in på toaletten ifred utan att han kryper gnällandes efter haha.

Iaf så e ju M.s och mitt teletillstånd och han ringer hela tiden nu när han kan, har pratat med han 2 gånger varje dag nu sen de kom.. tom 3 en dag o de känns skitbra :D

Han e supergullig och fick faktiskt 2 brev idag också, dock försenade men ändå :D


E faktiskt helt slut ikväll så ska krypa ner nu :D Natti..

Av Linn Lundkvist - 10 mars 2010 09:33

Igår ringde äntligen M. Nu va telefontillståndet klart, eller det hade varit klart i ett par dagar men dom hade "glömt" att säga till honom det..

Så han ringde igår och sen ringde han idag på morgonen igen.. sa han skulle ringa sen igen för han skulle iväg till jobbet!


Idag är det tvätta som gäller.. och funderar på vad jag ska laga för mat.. blir nog bara pannkakor idag.. he he

Av Linn Lundkvist - 8 mars 2010 22:38

Nu har Pontus första lilla tand tittat upp :) Precis lagom då han ska till tandläkaren imorgon hihi.



Går det inte att laga med silvertejp är det trasigt :D

Av Linn Lundkvist - 6 mars 2010 21:55

Jag har så sjukt mycket blandade känslor över allting.

Ena sekunden känns allt skitbra för att andra sekunden kännas totalt skit.

Ikväll har varit jobbig och jag har faktiskt varit riktigt ledsen. Har funderat och funderat men verkar inte komma fram till något.

Jag e bara så jävla rädd för att bli så sårad så igen att jag vet inte ens om det e värt en chans till.. Men så kan jag inte tänka mig utan han. Det finns liksom inte jag utan han, det har ju alltid varit vi.


Min Pontus ska iaf äta själv nu haha, hmm de går sådär, kletar lite med skeden i tallriken o sen stoppar i munnen men får inte i sig speciellt mycket. Mamma får nog mata ett tag till ;)

Ne nu ska ja försöka sova o hoppas på att alla dessa tankar försvinner..


      

Av Linn Lundkvist - 6 mars 2010 10:20

Igår var vår lilla familj äntligen samlade igen i ett par timmar! Det va så sköönt att få träffa o kramas o pussas igen. Och se med egna ögon så att han mådde bra. Planderade lite för framtiden gjorde vi också och sen mös vi ju så klart med lilla Pontus så mycket som det gick. Han hade gjort en så söt liten sak till Pontus..

Men det  tar nog ett par gånger innan man "vänjer" sig vid dessa besöken, det va inte alls vad ja föreställt mig att det skulle vara. Men personalen va trevlig och jag hade kunnat spendera dessa timmar i en koja bara vi får ses så e jag nöjd.

Dock e han ju lite besviken o besvärad över att vi inte får prata i telefonen ännu utan att han ska behöva gå via andra för att göra så att allt är okej osv. Dom lovade att det skulle fixas i veckan så det hoppas jag verkligen! 7 kg har han gått upp och det gjorde han gott, såg sund o frisk ut igen!



Resan gick bra både dit och hem, trots lite vilsekörande i Malmö stad så kom vi tillslut hem.


Idag är det tvätt som gäller för att sen bege sig ut i det fina vädret på en promenad.


Vi <3

   


Presentation


Här kan ni läsa om mig och min vardag som ensamstående mamma till Pontus.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards