This is me.. mitt liv med Pontus

Alla inlägg under mars 2009

Av Linn Lundkvist - 24 mars 2009 20:59

blev inte denna lägenheten heller =( blev superbesviken då hon på PBA i stort sett lovade den till mig.. men men inte mer än så o göra. Tydligen så vill inte PBA längre hyra ut till oss som behöver lite hjälp från socialen med att betala hyran, försökte ändå förklara att det e ju bara nu i början tills jag får min sjukpenning eftersom det är väldigt lång behandlingstid.. men men dom va stenhårda o det blev blankt nej. Sjukt man har jobbat o slitit sen man gick ut skolan, och får nej på lägenhet nu för man behöver soc hjälp under tiden man e under utredning på försäkringskasssan, jag som måste ha en lägenhet till1 april, kan ju inte vänta på att jag har fått beskedet heller. Surt sa räven. Nu blir det att söka karlskronahem och privata då och hoppas att jag kommer först där:D Knahems kösystem suger ju!


Har haft en hemmaidag idag, macke o jag har suttit hemma ätit glass, kolasås o strössel och kollat på Twilight, lr ja kollade på den, macke somnade.. haha.. Filmen e helt sjukt underbar o alla som inte sett den MÅSTE göra det! Rakt in i hjärtat, vilken kärlek de e mellan dessa 2 personer! Ska köpa böckerna imorgon :D

Av Linn Lundkvist - 22 mars 2009 17:52

Ja imon ska jag in till PBA o se om jag får lägenheten ja kollade på igår.. den va jättemysig, fast bara en 2a, men vi klarar oss sålänge, kommer ju ändå ha bebis i sängen hos oss :D Så denna helgen tkr jag att det har varit fullt upp, Svärmor o svägerskan har hjälpt mig att tvätta.. och inte lite tvätt, UTAN ALLT I GADEROBEN, sammalagt kanske ca 25 maskiner tvätt som dom vikt o lagt ner i kartonger till mig! TACK! Om vi får lyan så blir det att flytta redan i veckan, så jäkla skönt :D


Annars händer det inte mkt, magen växer så det knakar, o blir som galen när jag spelar Mauro Scocco- Sången till dom ensamma.. antingen gillar h*n låten mkt, eller avskyr den stackars lille kraken den.. haha.. livat blir det iaf :)

Av Linn Lundkvist - 17 mars 2009 11:55

Nu ringde dom från PBA och sa att dom andra tackat ja till lägenheten.. så jäkla besviken jag blev.. ville verkligen ha den alltså! Nu har vi 2 andra på gång, en 2a på calandra, bottenvåning, eller en 3a  i kronotorp..2an talar ju för sig eftersom det är bottenvåning o lite lugnare område.. 3an i kronotorp för sig för den e fräschare och det är en TREA! Jaja, vi tar den vi får o får vi båda 2 ja då vet ja minsann inte vilken vi tar, tänker ju på min kära söta lilla fjant som e van att bo i hus..


Annars är väl allt okej, kännre mig lite panikslagen bara med allt jävla skit runtomkring, fan förtjänar man inte lite lugn och ro snart!? Vill bara komma till rätta nu och få börja handla bebissaker! E ju trots allt bara 10 veckor kvar tills vi har vår snutte hos oss, kanske lite mer kanske lite mindre, vem vet? Iaf så känner jag att de börjar bli jävla tajt om tid..!


Nehe dags för lite käk nu :D

Av Linn Lundkvist - 11 mars 2009 22:34

Åhh imon e det torsdag och jag har inte hört något om lägenheten idag heller :( får den säkert inte, vill verkligen verkligen ha den alltså, blir superbesviken om de inte e vi som får den.. ska iaf in till stan imorgon och köpa kläder till dopet och kalaset som är på söndag. Saga ska döpas och Tim fyller 15.. så då måste man ju va fin, och jag får inte på mig mycket av mina gamla kläder längre.. ser ut som nalle puh med mina gamla tröjor.. haha.. Sen efter det ska elin och jag åka o handla maten till dopet o detta.. så imon e det fullt upp :D iaf så ska jag passa på att smita in på PBA imon o ser vad som händer med lägenheten.. :D


Har fått en jäkla utmaning av Helen, hon har utmanat mig ett antal gånger men jag gör dom aldrig, men hon ger sig ju för tusan inte så får väl göra den här då ;P Det går ut på att man ska säga 7 sanningar om sig själv..(vet nog inte ens 7 sanningar men ändå).. :P


1. Jag älskar FEST! =) (inte just nu dock, men börjar längta efter att kunna sitta o mysa med en drink o grillat till sommaren)

2. Min högsta dröm är att få åka till Australien och snorkla vid stora barriärrevet och åka på vithajssafari.

3. Jag tycker om yngre killar =) Min söta sambo är 2 år yngre än mig, och har nästan bara haft yngre killar hela tiden!

4. Jag HATAR, och då menar jag verkligen HATAR att dammsuga, det är bland det värsta jag vet.

5. Ibland önskar jag folk jag inte tycker om såna saker man inte ska önska nån egentligen, och har en jävla skadeglädje om det händer dom nåt som inte är roligt..

6. Jag vet ärligt talat inte vad jag skulle ha gjort utan min dator och jag älskar att ligga o glo på tv.. (håller på att bli galen där vi bor nu o bara har 1,2,4,6)

7. Jag kör alltid för fort, kan bara inte hålla hastigheten.


Så hoppas du e nöjd nu Helen =P

Av Linn Lundkvist - 9 mars 2009 16:08

Idag dog min lilla extrafarmor.. Kom verkligen som en chock då det enda hon vatt dålig av va vinterkräksjukan, och verkligen varit superpigg innan..

Men sån e livet men visst man blir ju så lässen.. hon som längtade så efter att få se lilla Saga.. o även min lilla bebbe när den skulle komma..


Usch börjar känna att min blogg e värsta deppbloggen.. en olycka kommer sällan ensam och här har väl varit ca100 dåliga saker på 3 månader.


Iaf så va ja på PBA innan om lägenheten.. dom skulle kolla i veckan o ja hoppas verkligen att vi får den..! Den e UNDERBAAAAR... vilka mysiga grillkvällar vi kan ha där i sommar isf :D De e ju ett jäkla skit att man har en hyresskuld sen tidigare, som iof är betald med det syns ju säkert ändå. Alla har väl rätt till en andra chans? Man får väl spela på att man är gravid i 7ne månaden o måste ha tak över huvudet.. o ta fram hundögonen o hoppas att det hjälper.. ;) Jag SKA ha denna lägenheten alltså!! :D Åhh va skönt det hade vatt o få börja flytta redan 1 april.. då vet man ju helt klart.

 att allt e färdigt till mini kommer o vi har en fräscht nytt hem o komma till.. :D 


Förresten har ja inte alls varit pigg i helgen, känt mig som en jävla zombie.. inte orkat göra ett smack mer än att sova o ligga på soffan typ.. i helgen är de nya tag o packa lite kartonger o få undan mer tvätt.. '


Åhh.. hade en hög med kläder nere i tvättstugan som legat där ett tag.. o när ja skulle tvätta de va de mögligt.. helt torra kläder som egentligen inte ens va skitigt hade möglat.. hur fasen e det möjligt? Ne nu e ja mer säker än innan att allt står minsann inte rätt till i detta hus..


Va hos barnmorskan idag.. gjorde glucosbelastning.. 9.5 låg värdet på o de får inte va över 10.. så ganska mkt högre än sist alltså.. undrar om de beror på alla chips ja åt till beck igår.. SF måtten va 30.. (3 cm hade magen växt sen sist) och hjärtljuden på 136.. så mkt lägre än sist då dom va på 150.. både kill o tjej ljud här.. tror än att det är en liten buspojke där inne..:D Ni får gärna komma med förslag på namn.. är alltid roligt o vi börjar prata en del om det nu.. Vi står fast vid Pontus och Alva, men har även Novalie och Alicia på tjejfronten.. och Milas, Kellian på killfroten.. :D


Dags o vispa potatisen till mos nu, både ja o mini e hungriga tror jag :D


Av Linn Lundkvist - 7 mars 2009 02:12

Kom nyss hem från en riktig mysik kväll med Helena och Sofie, o vad är det första man möts av i dörren? En OTROLIG stank av kattpiss... va som att få ett knytnävslag i ansiktet! Har nu gått runt i ca en halvtimme o sniffat runt med min supergravida näsa för att hitta källan till lukten, men hittar den inte, de luktar i HELA nedervåningen! :( vet inte vad ja ska göra, har sprutat parfym iaf, får fortsätta att leta imorgon, om man klarar av att sova i denna hemska lukt.


På tal om lukt så luktar nog inte jag själv godis, och min kära karl bredvid mej ber mig hela tiden vända in huvudet mot väggen.. haha (tack). Tror detta kan bero på tacopajen vi 3 tjejer knådade ihop som inehåll, ja läs noga nu, ÅTTA vitlöksklyftor=) men fyfan vad gott det är o här i skogen är det ju bra att kunna hålla vampyrerna borta :D haha..


Förresten har vi hittat en lägenhet som vi e sugna på.. har inte kollat på den iof men dom ska va superfina o vi ska titta i nästa vecka :D

Är en 2a på Calandravägen.. "nya" calandra.. är dom vid ån som är som radhus :D Anledningen till att det bara blir en 2a isf är att det är inflyttning redan 1 april :D och sen kan vi leta en 3a under tiden..och sen "bara" flytta inom samma område..  bebisen behöver ju inte eget rum än:D


Ne ni, ja måste sniffa lite till innan ja kan somna. Jävla katt.

Av Linn Lundkvist - 4 mars 2009 19:58

Ingen som hört av sig av visning om lägenhet.. vi som verkligen vill hitta ett annat boende NU.. de gör ju faktiskt inte saken bättre att jag rök ihop rejält med gubben vi hyr huset av igår.. nu kan jag fan inte se fanskapet utan att bli på dåligt humör.. gravidhormoner eller inte.. han är väldigt speciell och man måste tamejfasen kunna ta kritik utan att flippa ur..men men man fick ju höra att man inte kunde lite på ungdomar osv osv.. saken hör till den att vi hyr ju faktiskt detta huset, ändå är han o springer på vår tomt, hämtar VÅR post o lägger på verandan osv. Jäkla nyfiken och det blir jag galen på. Sliskig är han också! Jag e nästan 100% säker på att det är mögel i huset som gör oss dåliga.. hur stor e chansen att båda 2 är sjuka i huset o ingen annanstans liksom?


Annars händer det fan inte mycket, det är inte så kul att vara sjukskriven.. Om vi bara kunde få flytta till ett ställe så ja kunde få lite o göra där.. Börjar få panik med dethär.. bebisen kommer ju om 90 dagar o nu står vi utan boende IGEN!



Min lille smörf där inne mår nog toppen iaf, för där e livligt.. även om jag tycker det har vatt otroligt lungt där inne i ca 2 veckor nu, så har h*n sina perioder då magen ser ut som ett stormigt hav.. Och i förrgår kände jag för första gången hur sötnosen vände sig där inne.. Va en ganska obehaglig känsla.. som om någon vände utochin på magen typ.. Men mådde ju lite illa av sparkarna också i början.. e ju faktiskt ganska märkligt när man tänker efter att man har ju ett litet liv där inne!


Va e ni för nåra som läser här egentligen? E 200 unika besökare och ingen som kommenterar... hade vatt kul o veta vad ni e för nåra som läser om mitt liv=)


Har umgåtts en hel del med Helena sista tiden, och känns så skönt att ha henne som vän, hon lyssnar och dömmer inte, säger vad hon tycker utan att antyda på vad man ska göra för val.. för valen är ju faktiskt MINA. Hon vet ju lite vad allting handlar om också. Längtar efter fonduekvällen :D


Dags o föreberda lite för bakad potatismys till filmen på 6an ikväll =)


Är det förresten nån som vill bli av med sina 2a eller 3a i Lyckeby.. så tänk på oss! :D

Av Linn Lundkvist - 2 mars 2009 23:55

Så fär 3dje gången på ett år så är lägenhetssökandet igång igen.. nu söker vi en 3a, alt en stor 2a i lyckeby... och någon som vill hya huset här from 1 maj.. nån som e intresserad? =) ett hus i ramdala på 180 kvm, 5400:-/mån inkl. allt=)


Vi är himla sugna på musikgatan faktiskt.. har sökt en 3a där vi hoppas på den! =) too bad uppsägningen här e till 1 juni.. oja ska föda den 2a.. taaaajt med tid..


Har vatt lite hos syrran ikväll o myst med Saga.. åhh vad jag längtar efter att ha vår bebis hos oss, men det viktigaste just nu e ju att vi hittar ett bra hem som vi hinner få ordning att ta hem vårat lilla knytte i =)


Händer inte mycket annat nu mer här, e så himla tråkigt att gå hemma heltidssjukskriven o bara få börja packa igen, jag som hade sett fram emot att kunna ha tid med att förbereda allt till bebisen när ja gick hemma.. men nu när vi går hemma båda 2.. tycker jag fan att det inte händer nånting..

 konstigt att det alltid händer mer när man går hemma själv, eller när man jobbar.. antar vi börjar bli försoffade båda 2.. eller så är man trött på detta jävla packande, 4 flyttar på ett år, hur i helsike har vi orkat?

Presentation


Här kan ni läsa om mig och min vardag som ensamstående mamma till Pontus.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards