This is me.. mitt liv med Pontus

Alla inlägg under februari 2010

Av Linn Lundkvist - 28 februari 2010 22:37

Idag blev min lilla kille 9 månader.. han har blivit så stor nu mitt lilla fjun. Kan inte förstå att han blir ett år om bara tre månader.. Tiden går verkligen verkligen fort med dom små liven.

Han har iallafall varit superhängig idag, haft feber och bara varit helt off.. stackaren har sovit bort nästan hela dagen. Hoppas det är bättre imorgon med han.


När ja lagt han för kvällen kom Sofie ner hit och vi lagade fajitas, fytusan så gott det va, nästan godare än tacos.. :D

Och vi kollade på Luftslottet som sprängdes.. Den va riiiktigt bra. Sista filmen i Stieg Larsson triologin för er som inte hänger med, hehe.

Denna filmen va spännande o bra, även att man sitter o retar upp sig lite på jävlarna i den. Men den får 4 solar av 5! Ni som inte sett dessa tre filmer måste göra det!



Nu ska jag sova, imorgon blir det klippning, lovar att lägga ut bild.. så får ni se om ja vågade klippa av mig mitt långa hår..

Av Linn Lundkvist - 27 februari 2010 21:21

Nu har M varit borta i redan över 2 veckor, kanske kommer tiden gå hyffsat fort ändå? Helgerna e värst, fan va de suger att sitta ensam fredag, lördag kvällarna.

Kollade lite på melodifestivalen men gick o la mig för en timme sen o läste lite ändå, e helt färdig ikväll. Imorgon när vi vaknar ska ja åka till mamma på jobbet för att äta en rejäl hotellfrukost och skriva ut frisyrbilderna till måndag.

Ska även tvätta förmiddagen imorgon.. usch 7-14. Verkar som att båda tvättstugorna va lediga iaf så hoppas ja hinner slänga in sängkläderna också :I


Kroppkakor har ja ätit hos svärmor idag, gottgott, blev så mätt att ja o Pontus åkte hem o sov mellan 16-17.30 också. Pontus hade inte sovit någon eftermiddagslur så det behövdes eftersom han va vaken 4 inatt o sen bökade runt som fan, växtvärk kanske? Eller tänderna som spökar kanske. Ikväll fick han iaf alvedon i kvällsvällingen så hoppas denna natten blir bättre.


Har haft såna jobbiga drömmar nu, drömt att M inte vill träffa mig eller prata med mig. Haft den ledsna känslan kvar sen hela dagen efter och så går man ju o tänker, tänk om han inte vill träffa mig? När jag bestämt att hälsa på osv så kanske han inte vill? La på ett brev till honom iaf ikväll där ja skrev att ja inte tänkte boka något besök förrens ja visste om han ville träffa mig nu, eller om han vill vänta med besök.


Nu gott folk ska jag sova :) Natti nattii


Av Linn Lundkvist - 26 februari 2010 09:58

Måndag, fredag eller söndag.. nu när man e mammaledig spelar ju inte dagarna nnågon roll, varje dag e som helg och helgerna blir inte längre något speciellt.. Det är ganska tråkigt faktiskt.. Pontus har sovit hela natten inatt också, somnade på sin lekmatta helt slut igår vid kvart i 7!! Vid 10 stod han iof i sängen o tittade på mig så då fick han välling o somnade om och sov ända till 7 idag på morgonen, jag har också sovit inatt.. så skönt! Detta e min första hela natt med sömn sen jag vet inte när.. 9 månader sen Pontus kom, men man sover ju inte speciellt bra sista dagarna av en graviditet heller..

Idag på morgonen har vi varit effektiva, jag har gjort dagens mat klar så den bara är att värma, Tomatsoppa med basilika och chiliräkor blir mitt fredagsmys;)

Igår va det lök och potatissoppa.. mm jag älskar verkligen soppa.. Tänkte köra på som fan här nu med nyttig mat och inget gotte i 2 veckor. Eller helt och hållet men någongång måste man ju få unna sig nåt gott med ;) Och om 2 veckor ska jag ju till min kära vän Linda på melodifestivalsfest, så då kan man ju inte vara nyttig.. hehe

Plockat undan tvätt, dammat, diskat och dammsugat har ja också gjort idag.

Så vad har denna dagen mer att erbjuda.. tänkte faktiskt bara gå runt här hemma i myskläder idag och inte göra ett smack. Men är någon sugen på att hälsa på är ni välkommna:) Kan nästan garantera nygjorda hembakade kakor till kaffet idag :P



Av Linn Lundkvist - 25 februari 2010 21:08

Torsdagskvällarna är ju helt underbara nuförtiden när Vampire diaries visas, va faktiskt lite sådär skeptisk efter dom 2 första avsnitten men nu när man kommit in i det så e det sjukt bra, jag e fast. Tycker det är trevligt och ha en dag i veckan när det e någon serie och följa, nu kommer ju också Desperate Housewifes igång igen, älskar den serien. Annars är jag mer för fantasy, sånt som är långt ifrån verkligheten, det tycker jag om att titta på.


Vad skulle man ni göra om ni fick veta att er pojkvän/flickvän var en vampyr?


Efter twilight har ju allt detta med vampyrer blivit väldigt förstorat och överdrivet, men jag har gillat vampyrfilmer ända sen jag såg En vampyrs bekännelse för typ 100 år sen. Rekommenderar för övrigt alla som inte sett den att göra det, riktigt bra film!


Idag åkte också halkskydden i badkaret så nu hoppas jag inte att det ska bli fler fall för klumpedunsen (mig).


Ikväll blir det ingen film, för idag har jag införskaffat mig Snabba Cash boken, så nu kommer mina kvällar spenderas med denna bok istället.


Och på måndag ska jag klippa mig, lovar att sätta ut en före och efter bild då :D


Cheers!



Vampire diaries

    


Av Linn Lundkvist - 25 februari 2010 09:48

Åh nu sitter man här halvt död även denna morgon, vi har varit uppe sen 7.
Pontus har sovit hela natten inatt för första gången. Tyvärr hjälpte inte det mig speciellt mycket somi stort sett har legat vaken hela natten och grubblat. Varför kommer alltid dom jobbiga tankarna när man ska sova?
Kanske borde  ta och erkänna för mig själv att det M har gjort mot mig kanske har sårat mig mer än vad jag först förstod?
Nu när han e inlåst har jag ändå känt mig säkrare på vårat förhållande än någonsin, ska det behövas mer än att man älskar varandra undrar man? Men det gör det, det krävs så himla mycket mera för att det ska fungera. Allt han gjort försvinner ju inte för att han sitter inne. Han sitter inte där för det han gjort mot mig. Ska jag nu helt plötsligt glömma alla gånger han sårat mig, alla gånger han lämnat mig ensam när jag behövt honom som mest, alla löften han gett mig men aldrig hållt och tycka synd om honom? Han har satt sig där han sitter helt själv, han har struntat i alla som stått vid hans sida och velat hjälpa honom. Men nu när han inte har några andra så passar man visst igen? Är inte det att verkligen
ta sina närmaste för givet? Han är Pontus pappa och jag hoppas bara att han får den hjälp han behöver för att hitta tillbaka till sig själv, men vi kan ju liksom inte bara fortsätta där det slutade, och tro att allt ska bli som förut? Går det ens och rädda ett förhållande som blivit så skadat? Vill han ens försöka? Man sitter här på utsidan och man vet inte ett jävla skit. Är det någon mening och vänta? Kommer han känna nu att han vill fortsätta med mig för att sen när han kommer ut bara gå tillbaka till det gamla? För att vinna måste man ju våga chansa, men jag vet inte om jag är villig att ta ännu en chans för att sen kanske bli sviken så en gång till. Jag vill inte längre vara ett jävla sistahandsval som bara ska  finnas där när det passar honom, i 3 år har allt handlat om honom, HAN, inte mig, inte OSS
det har bara varit HAN. Vad jag tycker eller känt har inte spelat någon roll alls.
Såna tankar har flygit genom mitt huvud hela natten och hindrat mig från att sova. Nu e det ju faktiskt ännu en gång han som lämnat mig här ute till o ta hand om allt själv. Hem, bil, Pontus. Och ni som tycker att "han va ju tvungen" har faktiskt fel, för han har själv valt den vägen och tagit risker han
absolut inte behövt och ta. Han har haft massor runtomrking sig som velat hjälpa honom men han har inte velat. Och det är inte ens säkert att detta hjälper, nu sitter han för han måste inte för att han vill. Kanske det kommer under
tiden men det går ju inte att hjälpa någon som inte vill. Hade han bara tagit tag i detta från början när ja blev gravid, som han LOVADE, så hade Pontus haft en pappa där till 100% från första början, och inte en pappa som KANSKE kommer finnas där till 100% när han e 2 år. Det beror ju på om det e vi eller annat som lockar mest.
Kommer det vara värt väntan?   
 

Av Linn Lundkvist - 24 februari 2010 21:13

Imorgon ska jag beställa tid till klippning. Jag måste verkligen klippa mig nu, det är fan över ett år sen sist och mitt hår e riktigt risigt. Dom kommer få klippa massor av mitt hår som ja sparat så långt, går neranför halva ryggen nu, men eftersom jag nu ändå alltid får ha håret uppsatt ändå funderar ja på att klippa mig ganska kort. Eller något som e snyggt när de e både uppsatt o nersläppt. Man tänker ju att man kan göra så mycket med långt hår o ja gillar att locka det när ja ska ut, men hur ofta e jag ute då nu förtiden? Eller på tillställningar där man gör sig "fin"? Jag har varit ute 2 gånger sen Pontus föddes för nu 9 månader sen. Jaja detta tåls att fundera på, men imorgon ska det iaf bokas tid och jag hoppas ja får en tid innan nästa helg ;) Tänkte också köpa hårfärg också o färga det nu innan klippning, men kanske e dumt eftersom jag nu behöver minst 2 färger och efter klippningen bara en.. haha

Detta är iaf frisyren det lutar mot nu, vad tycker ni ?


Kanske inte riktigt så kort men nästan, vad tror ni?


  

Så här långt hår ligger jag inne med nu, men risigt som ni ser..

  



Nu ska ja slänga igång en film och somna till tänkte jag, har haft huvudvärk hela dagen och imorgon bär det kanske av in mot staden med lillsyster och bokrea ;)


Denna snygging tänkte jag skulle få hålla mig sällskap inatt ;) ;)

  

Av Linn Lundkvist - 24 februari 2010 11:59

vilken jobbig natt det varit.. pontus har velat äta 2 gånger och sen har han haft magknip också.. va helt död när han väckte mig vid halv 8 genom att slå mig på kinderna. Nu sover han igen o ja ligger faktiskt på sängen o slappar lite här, ska väl passa på att vila en liten stund kanske :)

Senare ska vi till svärmor som fyller 51 år idag, grattis grattis :D

Av Linn Lundkvist - 23 februari 2010 21:57

Mitt barn blir verkligen riktigt pissed off när jag ska lägga han. Men idag tog nog priset, han låg o skrek i ca 2 timmar som en stucken gris och totalvägrade allt när ja la ner han igen (han reser sig ju upp i sängen) o stoppade om han, men han blev totalt vansinnig.

Hade fått in hans sovrutiner så himla bra, han somnade med vällingflaskan och sov sen. Men har jag varit iväg på kvällen och de blir lite senare än vanligt, så e det totalt kört, går inte alls. NU somnade han äntligen och jag e helt utmattad själv. Ne nu får de bli lite ändring och vara hemma till kl 18 om kvällarna så vi har en liten varva ner mys stund innan jag lägger han så hoppas jag att det ska bli bra igen :D


Ovido - Quiz & Flashcards