This is me.. mitt liv med Pontus

Alla inlägg under augusti 2009

Av Linn Lundkvist - 31 augusti 2009 16:04

hmm ja då va (förhoppningsvis) sista mötet i Ronneby ang. bouppteckningen färdigt. Så skönt när det är helt färdigt o man slipper tänka mer på det.


Något som ska bli ännu skönare o få avklarade e rättegången imorgon, kl 9 ska vi vara i Kalmar och sen slipper vi det väntadet också. =)


O duktig e jag idag, har lagat spenatsoppa:) nyttigt och bra!


Igår hade ja en supermysig kväll måste ja säga.. först kom Sandra ner som ja inte pratat med på flera dagar, o sen kom en annan kompis o vi kollade på film.. men men, kom i säng sent inatt så nu ska ja vila lite med Pontus, och läsa lite till i sista boken Twilight som ja köpte igår.. spännande!

Av Linn Lundkvist - 29 augusti 2009 21:31

ja då har jag kollat på denna omtalade film, och jag blev inte ett enda dugg besviken.. är egentligen inte något större fan av svenska filmer, men denna va ruskigt bra! En del otäcka scener för en känslig som jag (skyller på att jag ammar för har aldrig varit speciellt känslig förut haha) men ändå riktigt bra =) Kollade med Pontus faster Jennifer, mysmys med lite kvinnligt sällskap! =) Pontus har nästan nyss somnat så nu ska ja mysa lite framför dator och tv, vi gjorde lite varma mackor men dom har redan hunnit slinka ner :P

Jag hoppas verkligen inte att Pontus e lika jobbig inatt som han vatt nu i 2 nätter och vaknat EN gång i timmen!! Jag hinner ju inte somna om innan han vaknar igen.. att jag e uppe på benen nu pigg som en lärka e kaffets förtjänst, jag vet ärligt talat inte hur ja skulle klarat mig utan kaffe.. haha.


Sen har jag funderat och funderat på varför i helvete jag dras till dessa struliga killar? Varför ingen riktig istället? Ne gång på gång har jag haft dessa strulpellar.. Jag vill ju inte dras till såna men dom är som magneter för mig, nån som läst psykologi eller nåt och kan analysera detta problem!? Är det för att dom är "spännande" eller? Borde inte vara det eftersom jag nästan bara haft struliga killar och kan med erfarenhet säga att det är inte ett dugg spännande. Ja ska fundera vidare och försöka komma på vilken del av hjärnan ja ska skära bort för att bli kvitt detta problem:)


Förresten måste jag tvätta också, massor av tvätt och idag hade jag mina sista rena trosor, och lat som jag är så åkte jag och köpte nya istället för att tvätta.. kan ju alltid bara bra att bygga på berget? hahaha


Har också kollat upp det där med sexparty.. minst 8 pers måste man vara.. så vilka är på? Så kan vi kolla med datum efter vad folk kan :D

:)

Av Linn Lundkvist - 28 augusti 2009 11:40

idag e de inte superfint väder.. skönt tycker jag.. tro det eller ej men jag längtar faktiskt efter hösten.. efter lite regn o rusk.. och riktiga såna hemmamysdagar/kvällar där man kan gosa ner sig under filten med en film..

Alla som känner mig vet att jag älskar sommaren, sjukt mycket och skulle inte tacka nej till sommar året om, men denna sommaren har ja inte fått ut mycket av, för det första har det inte varit skitbra väder, jag fick inte börja bada förren i augusti och kunde ju inte ha lillen ute i stekhettan heller..

Nästa sommar blir det annat då han e ett år :)


Faktiskt så börjar jag också känna mig redo för att skaffa barnvakt till honom någon kväll och hitta på nåt själv, vi kanske kan behöva det både han och jag, då jag är ensam med han och vi är inpå varandra dygnet runt..

Iallafall så har jag planer på att ha ett sexparty här hemma med lite tjejer, va sägs om det? Man behöver ju vara ett par stycken så måste ju se vilka som e på :) Kan man äta lite gott o dricka lite alkohol... hehe man kanske inte ska gå ut första gången man dricker på typ ett år? Kan ju hända man skämmer ut sig.. haha..


Nu idag på morronen har jag badat Pontus o nu sitter han o myser med den stora handduken i babysittern.. vi ska snart klä på oss o göra oss iordning för att åka ut på picknick.. :)


Inatt har jag vatt uppe skitlänge o e egentligen aptrött, tror de kan bli så att ja sover lite medans jag har nån annan som kikar till pontus.. =)


hmm..funderingar pågår. pz out

Av Linn Lundkvist - 26 augusti 2009 23:16

shit va mycket falska personer det finns i ens omgivning.. jaja man klarar sig bättre utan såna i sitt liv. Ni kan ju inte trivas speciellt mycket med er själva hahahaha...


jaha, har inte hänt för mycket idag faktiskt.. ikväll har jag bara myst framför en film, The forsaken.. vampires of the desert. den dög. fick ju faktiskt oväntat besök som stannade o kikade på filmen. Va trevligt med lite sällskap faktiskt och blev ett o annat skratt haha. jisses amalia!


Ne nu ska ja sätta mig en stund på uteplatsen sen ska ja krypa ner under täcket hos goset!

Av Linn Lundkvist - 25 augusti 2009 22:14

Ja ni... ska jag ge det en chans eller inte? Vad tycker ni?

Varför inte egentligen, kan ju knappast bli sämre ? =)

Av Linn Lundkvist - 24 augusti 2009 23:44

Ja nu äntligen börjar det bli ordning och reda här hemma, har vatt en runda på Ikea och jisses va dom nya sakerna gjorde sitt här hemma i kojan :D

Tänka sig att min Pontus redan bli 3 månader på fredag.. det händer nya saker varje dag och jag älskar varenda sekunde tillsammans med han=) Stackars lillkillen fick sina sprutor idag men han va superduktig och jag klarade av att göra det helt själv =)


Så här stor har han blivit nu och han börjar bli rejält lik sin far..



Idag har min kära vän Helen varit här och vi har haft lite myskväll med mat o så.. Menyn blev pastasallad med kassler (mmmm) och till efterrätt gjorde  vi smoothies med Bobs frysta mix.. tyvärr vet jag inte va som hände med min mixer och nu snurrar inte knivarna i den som dom ska :S.. får be Kenneth kika på det nästa gång han hälsar på :D Här är vår fina sallad :D


O jisses, satt igenom och kollade på lite gamla kort och hittade ett ca 2.5 års gammalt kort på mig och M. fy vilken  skillnad det är, och herregud vad jag saknar denna människa som är på det kortet, den Marcus han va där! Jag undrar och undrar om han någonsin kommer hitta tillbaka till den Marcus igen?

Av Linn Lundkvist - 21 augusti 2009 22:31

Då är det över, jag pallar fan inte mer alltså. Det är du som valt det här, inte jag. Jag har kämpat för att det ska bli bra med tappat mig själv helt och hållet på vägen när jag försökte hjälpa dig att hitta dig själv.

Du har inte funnits där för mig när jag behövt dig på väldigt länge och jag tror inte du inser hur jävla illa du faktiskt har gjort mig. Men som sagt, det va du som valde annat före mig, och det är dags att du tar konsekvenserna av det, hoppas du lämnar mig ifred. Jag förtjänar bättre än dig.

Vi hade många fina år tillsammans men du sumpade dom, kan inte se nåt fint med "oss" längre. En dag vet jag du kommer inse vad det är du gick miste om, då är det försent.


Spelar ingen roll att jag vet att detta är det ända rätta för både mig och pontus, det känns ändå som jag slitits itu i tusen bitar och det gör sjukt ont. Det spelar ingen roll hur illa du har gjort mig för det är ändå dig jag älskar.. Kärlek räcker inte alltid till, och drogerna förstörde inte bara ditt liv, du drog mig dig ett par i fallet...

Av Linn Lundkvist - 15 augusti 2009 22:07

Ja det är något väldigt starkt det. Man kan inte förstå den förrens man har barn själv, men en mammas kärlek till sitt barn är nog det absolut starkaste som finns. Jag skulle göra precis ALLT för Pontus och jag skulle skydda han med mitt liv. Att folk kan välja andra saker som t.e.x droger osv kan jag inte ens i min vildaste fantasi förstå, inte heller att dom slår, torterar, låser in, våldtar osv.. Hur tusan är såna människor funtade? Ne i mina ögon är dessa "människor", dom lägst stående  av alla sorter man kan hitta!


Idag har jag haft ett riktigt ryck här hemma, blev tyvärr inte mer än halvklar så för tillfället är det bombnedslag här hemma, men men man får ju rätta sig efter Pontus mat o sovtider nu för tiden.. inte lätt att ge sig på en storstädning då när man hela tiden blir avbruten.. Han vill busa mycket nu med och absolut inte sova när han e trött.. hehe.. men detta e det som har och ska avklaras!

*Sätta upp alla tavlor, hyllor, ljusgrejer osv- Halvklart!

*Städa toaletten -klart

*Tömma frysen på mat så den kan frostas av! (helt sjukt att de ska behöva göras redan efter 3 månader! SKITFRYS)

*Byta lampan i ugnen

*Hitta någon som kan låna ut ett släp så ja kan hämta hem datorbord och lite annat skit.

*Hitta något ställe att lägga alla mackes 100 verktygslådor och fiskelådor

*Hitta någon som kanske har ett par såna där vita tråkiga gardinstänger ståendes hemma eftersom såna fästen redan sitter uppe i lägenheten men fick inga stänger till fästerna. Annars köpa


Ja äh de e lite sånt småplock :)


Nu på måndag ska jag på efterkontrollen hos barnmorskan, så nu blir det håårdträning med knip som gäller! Nästa måndag så ska Pontus vaccineras.. usch vad jag fasar för denna dag!


Men nu är det iallafall dags för att vika upp tvätten för att sen lägga mig i sängen (som för övrigt ska bäddas rent imorgon) och börja läsa tredje boken i Twiligt serien. Jag bara älskar dessa böcker, och kan inte vänta på att läsa sista boken och slutet.. Och nu e det inte så länge kvar till film nummer 2!


Något jag också måste göra som jag sagt i typ 2 månader nu är att gå på Harry Potter bion. Ja jag ÄLSKAR Harry Potter. Meeen jag e väldigt mesig och vill inte lämna ifrån mig Pontus än.

Men ska fråga hans faster Jennifer om hon e sugen på det någon kväll, vilket jag tror hon säkert är! =) För vem kan säga nej till att vara med denna prins!? =)


Natti på er alla vänliga själar där ute. Dom onda kan brinna i ja ni vet var;)

Presentation


Här kan ni läsa om mig och min vardag som ensamstående mamma till Pontus.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards