This is me.. mitt liv med Pontus

Alla inlägg under oktober 2009

Av Linn Lundkvist - 31 oktober 2009 21:35

Ja nu har här varit dött på bloggen ett tag..

Som sagt förra veckan va jag ju i Ullared.. och herregud vad där finns och handla, är ju helt sjukt, hur kan det vara så mycket billigare där än i andra affärer? Ja det kommer inte vara tomt under granen i år iallafall.. Så mycket leksaker jag har handlat :D Till Pontus och min lilla söta systerdotter Saga.. Man skulle ju haft typ 8000 o handlat för där uppe så hade man haft så man kunde haft nya kläder varje dag i typ ett år. haha..

Sen va man ju seg dagen efter det och man pallade inte röra sig alls typ..

Igår skulle jag ju gått på maskerad, tyvärr så kom jag aldrig iväg men Rebecca kom och räddade min kväll med 2 systemetpåsar och vi rörde oss ner till City Gross och inhandlade saker till tacos.. Idol skulle stå för underhållningen, skittema va det ju och vi lyckades då upptäcka webcameran på min nya dator (som inhandlades under turen till Ullared, på netonnet) och hittade massa roliga funktioner.. Och där va vår kväll räddad.. Fyfan va kul vi hade =)


Nu kikar jag på filmen på 4an.. så jäkla rolig..

Av Linn Lundkvist - 27 oktober 2009 20:51

Av Linn Lundkvist - 26 oktober 2009 16:52

Han va så duktig idag när han fick sprutan men har vatt gnällig som tusan efter o nu bara somnade han pang bom.. så ja vi får se hur denna kvällen blir.. om han vaknar vid 21 svinpigg eller om han vaknar snart kanske om jag har lite tur :D


Nu har vi fått datum till Ullaredsresan, på onsdag åker vi.. det va enda dagen Gunnel kunde ta semester nu när Tim o Jenna har lov.. så det ska bli kul jag har inte varit i Ullared på 5 år så ska bli spännande.. synd bara inte Sofie kunde följa med, hon e ju annars ledig på onsdagar men inte denna.. typiskt :( Men det kommer fler tillfällen :)

På fredag ska jag iallafall följa med sofie på maskerad på calandravägen.. Är bara en sak som fattas till min förklädnad hehe.. den ska va hemlig tills fredag :)


Nehe nu ska jag plocka undan lite här hemma medans lillputte sover sen tror jag att det ska bakas en kladdkaka :D

Av Linn Lundkvist - 26 oktober 2009 08:21

då sitter man här o ska fixa iordning oss för avfärd mot bvc där pontus ska få sin 5månaders vaccination...

Av Linn Lundkvist - 24 oktober 2009 13:13

iDag är det regnigt här  och man har en anledning till att bara sitta inne och mysa.              .

Sitter just nu i Lyckeby tillsammans med Pontus fastrar Jenna och Sofie.. hans lilla kusin Anton har också varit här.

Vi ska strax ner till Elgiganten för att jag ska kika på en dator.


Igårkväll åkte Nicklas ur idol.. han som har så jäkla fina ögon!! Hur kan en sån med dom smältande ögonen åka ut? :)

Ikväll blir det lika lungt som igår.. körslaget och glass. Sen ska det också lagas köttgryta idag.. Ja det är en riktigt lung helg alltså.. annat blir det nästa då jag ska på maskerad utklädd till.... ja de får ni veta då :)  hehe


Bjuder på lite bilder på Pontus när han sitter i sin matstol o ska äta.. men den röda figuren på underlägget är mycket roligare..


         



Av Linn Lundkvist - 22 oktober 2009 22:04

Fasen vad jag har gått och blivit effektiv på senare dagar alltså, är det ett mammasyndrom eller? För förut va jag riktigt lat alltså.. Nu klarar jag inte av och sitta ner längre. Ser saker jag vill göra hela tiden.. Nu är iallafall gaderoberna klara, är bara Ms kvar och den är ingen mening och städa i ändå, den får se ut som den gör tills vidare.

Idag har jag gjort hemmagjorda minipizzor, blev finfin middag det :) Den avnjöts tillsammans med singing bee.. haha Tore från FCZ e ju skitcool :)

Har också gjort puree till Pontus, ärtor och morötter.. Han har ju fått smaka morot nu och det tycker han verkligen e jättegott.. Mango har också fått smakas nu, och igår fick han premiäräta gröt i sin nya barnmatstol.


Och sen har jag tvättat sängkläder och grejer och städat och ÄNDÅ hunnit träffa Rebecca i flera flera timmar och bara prata o mysa.. :)


Nu har jag precis legat i ett bad och sitter och dricker te och myser i min badrock, snart blir det att lägga sig ren och fin i ett rent hem och en renbäddad säng.. finns det något bättre än det?



Nån som e sugen på Ullared förresten? =)

Av Linn Lundkvist - 21 oktober 2009 22:01

Idag har jag varit och hämtat mig.. eller ja Pontus, en barnmatstol, så ikväll invigdes den när han fick äta gröt i den :) Det gick hyffsat bra, fast dom röda figuerna på underlägget va ju väldigt intressanta också och såg ju goda ut..


Sen har Linda och Tindra varit här.. hon har blivit så stor nu den lilla tösabiten.. :) sötis.

Pontus o Tindra busade lite och sen somnade Pontus pladask i sin egna säng på magen, precis som jag brukar sova.. :)


Han har ju varit lite jobbig o få o somna nu för tiden men inte idag, lite vackert kvinnligt sällskap tröttar väl ut varje liten pojk? ;)


Nu ska jag göra mig klar för sängen jag också, e supertrött och imon ska Pontus gaderob städas eftersom jag handlat galgar innan idag.. 1 kr styck på leksakshuset, galgar till babykläder! 30 st inhandlades! :D Nu e det bara lite fler som behövs till min.. nån som har nåra över? =)


            

Av Linn Lundkvist - 20 oktober 2009 14:25

Jaha då har man faktiskt gjort nytta idag också! :) Varit o handlat för veckan, städat gaderoberna i hallen så nu har jag ordning där, måste bara ha fler galgar till min gaderob och till Pontus, såg dom hade minagalgar till bebiskläder på leksakshuset, så imon eller torsdag när jag ska hämta barnmatstolen så blir det o ta ett sisådär 20-30 tal haha.. :D

Städskåpet e också halv klart! känner mig superduktig och min "belöning" kommer bli en resa till Ullared har jag bestämt mig för :D haha, och den kommer att bli snart! Yippey! Julklapparna kommer att vara klara tidigt i år :D Har redan bestämt mig var jag ska ha våran gran.. inte ett enda år sen jag flyttade hemifrån har vi varit utan gran och självklart ska vi ha en gran i år också!

Sen e det ju så att min lill Fjant kise sprang ju bort för 4 månader sen.. eller om han blev överkörd, har inte hittat han vid vägen iaf.. åh vad jag saknar KISE, jag e supersugen på att skaffa en.. men en kattunge e så mycket jobb även att dom e superurgulliga.. men så kom en kompis och frågade mig om jag ville ta deras kise på 5 år, utekatt och äter bara torrfoder(billig kise) :D, för kise o vovve går inte ihop så katten vill inte komma in.. så nu vill jag råd, VAD SKA JAG GÖRA!??? Ska jag ta hand om denna kise o låsa upp mig till ett djur också när man har en bebbe på 5 månader? Hmm ja vet inte alls :(


O sen så e jag sur på att jag inte har någon egen tvättmaskin, för ANDRA natten irad så hade Pontus blöja läckt och jag vaknade av kiss i sängen! Jävla billiga bambinoblöjor ska jag aldrig mer köpa :) Fan inte får jag tag på tvättstugan heller förrens imon på morgonen.. så tur e har man ju uteplats o kunde hänga ut det där iaf så de slipper ligga o stinka i tvättkorgen.. ;)


Nehe nu ska jag förbereda steken som blir middag idag! :)


            

Presentation


Här kan ni läsa om mig och min vardag som ensamstående mamma till Pontus.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards