This is me.. mitt liv med Pontus

Alla inlägg under februari 2009

Av Linn Lundkvist - 25 februari 2009 21:33

Detta kunde ju verkligen inte kommit mer olägligt.. Det är verkligen som dom säger, en olycka kommer sällan ensam. Men jag tycker fan att det har varit tillräckligt nu..

Jävla lågkonjuktur. Kul att han ska bli av med jobbet TRE månader innan vår bebis ska komma.. vi som har känt att det kommer gå med hans lön och med min timanställning.. och nu ska vi klara oss på mammapenning och hans alfa då? =(

Nu är det iaf inget mer dålig som kan hända mer än att överklagan inte hjälper och han får mer än ett års fängelse. Kan inte allt detta vara över snart?

Men vi klarar oss minsann, det är vi, han jag och magen. Vi mår bra allihopa och det är det som är det viktigaste! Oss knäcker inte det här minsann =)

Vi får helt enkelt se det positiva... och efter regn kommer solsken =)

Av Linn Lundkvist - 23 februari 2009 23:42

nä nu ger jag fan upp, när ska allt det bra börja hända? jag e förbannat trött på motgångar och börjar undra vilken högre makt jag lyckats att reta upp fär nån där uppe vill mig tamejsatan inte väl..!!! 

Av Linn Lundkvist - 22 februari 2009 10:44

Jaha då har man snart gått ner till det heliga 2siffriga antalet dagar kvar till beräknad förlossning.. känns skönt =) Och igår va vi o hämtade vagnen, är supernöjd, den e sååååå fin! Jag älskar den! Så nu går vi o kör runt denna tomma vagnen och väntar så vi håller på att bli galna! :)


Och igår hade jag och mitt hjärta myskväll med mysmat, godis och film.. vi kollade på Hot chick och When a stranger calls.. va så längesen ja såg hot chick, jag skrattade så jag hade ont i magen.. och bebisen hade rejvparty i magen och den såg ut som ett stormigt hav ungefär ;)


Jisses vad snö det har kommit under natten, hade kommit över en dm här uppe i skogen.. och min kise som inte kommit tillbaka efter igårkväll.. börjar bli orolig nu..


Nehe nu ska jag ta och ringa min syster och se om man ska ses en runda idag kanske! =)

Av Linn Lundkvist - 18 februari 2009 12:02

Idag går jag in i vecka 26..kan inte fatta att tiden går så fort och jag börjar verkligen få panik efter bebisgrejer, eftersom det skjuts upp hela tiden.. vi har ju förtusan inte ens gjort klart vårat egna sovrum ännu.. jag är iaf en av dom som vill ha ALLT klart i vecka 37 när bebisen kan komma när som helst.. o då menar ja allt.. kläderna tvättade, storstädat o alla saker som behövs inhandlade. Fick även ett superbra tips om att man ska passa på att göra extra av all mat man lagar o frysa in, för de kommer inte va så mkt tid i början att laga riktig mat.. iof e de sommar o man kommer ju att grilla en hel del :D men iaf vill jag känna att jag bara kan ägna mig åt bebis när vi kommer hem från BB..


Igår va jag hos läkaren och jag blev heltidssjukskriven.. så nu har ja egentligen hur mkt tid som helst o börja dona.. men nu ligger man ju sjuk i denna jäkla förkylning IGEN. Om man inte hade ont i ryggen innan kan jag tala om att man har det där.. de sätter sig alltid i min rygg när ja blir sjuk :(..


Vagnen vi beställde har ju kommit.. så vi ska hämta den innan veckans slut.. kommer alltid förhinder när vi bestämt att hämta den.. men innan fredag ska den hämtas annars skickas den tillbaka! Vi har beställt en brun brio sing iaf, helt underbar vagn jag längtar verkligen tills vi får hem den! :D


Nu e min karl på väg hit med mat till mig.. omtänksamt..

Vi har verkligen haft det struligt sista tiden, jag hoppas att de går att lösa :( men jag vet att mitt humör inte e de bästa just nu. Men det är inte hans heller.. aja.. vi får se vad som händer, jag hoppas iaf på oss!

Av Linn Lundkvist - 15 februari 2009 10:31

Av Linn Lundkvist - 14 februari 2009 23:51

Jaa nu funkar min dator igen.. ja iaf den ena:) Tror ni inte BÅDA mina datorer lyckades pajja samma dag?? först den stationära som bara stängdes av när ja satt vid den,o när jag startar igen står det "disk noot failiure" eller nåt... TACK för alla bilder som försvann =/ så fram med den bärbara, och ska ladda den, men har ju alltid vatt ett sånt irriterande glapp i den laddaren. så vad tänkte jag då en kväll när jag inte inte hade nåt att göra? JO, nu jäklar ska jag laga laddaren.. yeah right.. lol. Macke kommer hem 4 timmar senare o undrar vad ja sysslar med igentligen eftersom ja sitter o svär för mig själv i soffan. -lagar den här jävla laddaren men de går ju inte. -lagar? får jag till svar.. men nu har Tim vatt här och han har minsann lyckats knåpa ihop en laddare till mig efter många om och men och sönderskurna sladdar från många olika saker.. hahaha.. ska aldrig få för mig att ja ska lyckas laga nåt iaf, för tim skällde på mig o sa att ja inte va klok, ja kunde ju ha försört hela datorn om sladdarna gått ihop eller jag tryckt in en sladd med fel volt.. jaja lite tur i oturen hade ja väl då :D



Har ju hunnit med ett barnmorskebesök också.. lyssnat på hjärtljuden igen.. eller försökte så gott det gick, för efter 30 sekunder varje gång så fick vi höra "bomp" i högtalaren när bebisen sparkade på doptonen och flyttade sig till en annan sida av magen.. haha.. men tillslut så fick vi fram att de va 150 slag i minuten.. :D 10 slag mer än förra gången då alltså..


SF-måtten (dom mäter magen nu och ser att den växer som den ska) låg på 27 cm! så den e stooor nu=)

Och 5 kg hade ja lyckats gå upp.. precis lagom sa hon:)


För övrigt ser man rörelserna utanpå magen nu också:)


Har ni läst denna artiklen idag?

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1466354/nybliven-pappa-och-bara-13-ar


Detta e ju förfan sjukt! Hur i h*lvete kan man låta en 13 åring skaffa barn? En 13 åringe Ne jag blir faktiskt arg när man ser detta.. vill man inte göra abort finns det faktiskt fullt av ansvarsfulla människor som kan försörja ett barn och faktiskt gör allt för att få ett barn men inte kan själva? Är inte ett sånt val bättre isf? För härär det nog knappast dom själva utan till 95% deras egna föräldrar som kommer få ta hand om detta barn. Kanske e fördommar jag vet inte.. men jag kan verkligen inte se att den 13åring skulle klara av ett antagande att bli pappa och klara det på egen hand tillsammans med en 15 årig mamma.. eller ?

Av Linn Lundkvist - 1 februari 2009 18:50

Idag har jag Nina, Elin och min söta systerdotter Saga varit ute hos Mamma och Kenneth och ätit hemmagjord rotmos.. mmm det va verkligen gotte!

Usch ibland är man verkligen besviken på människor alltså.. men men vad spelar det för roll.. man vet ju vilka man ska ställa upp på och inte om man säger så :) kanske alla där ute borde ta vara mer på sina kompisar än vad dom gör? Jag skiter i vilket det är bara ni själva som kommer att lida för det den dagen ni står där helt ensamma istället..


Nu är jag iaf nääästan helt fri från förkylningen.. :) inatt har ja kunnat sova riktigt sluppit andas genom munnen.. hatar att andas genom munnen när man sover, man vaknar ju upp o känner sig som en jävla öken sen.. haha


I slutet av denna månaden efter löning så ska vi iaf till Ikea och köpa lite bebissaker.. eller nästa månad.. vi får se :)..


Presentation


Här kan ni läsa om mig och min vardag som ensamstående mamma till Pontus.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards