This is me.. mitt liv med Pontus

Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

fin dygnsrytm...

Av Linn Lundkvist - 7 maj 2009 05:28

Ja vilken underbar dygnsrytm man lyckats att skaffa sig igen.. vaknar klarvaken vid ca halv 5 varje morron o kan verkligen inte somna om.. ligger vaken till ca 8 innan man somnar om o vaknar mellan 10-12 igen.. och inte nog med den sömnen så vilar ja alltid en stund på mellan 1-3 timmar varje dag vid typ 3 tiden.. är det bebisens fel tros? H*n e alltid vaken samtidigt som mig o kanske e så att ja passar på att vila när h*n sover, för dom säger ju att dom har samma dygnsrytm när dom tittar ut som dom hade sista tiden i magen...


På tal om bebis, så är jag 36+1 idag, alltså har jag gått in i denna magiska vecka 37 och på onsdag anses vår bebis helt färdigbakad och är välkommen att titta ut när h*n vill, jag tror det kommer att bli runt den 20onde maj faktiskt, Jenna tippar på redan den 13onde.. hugaligen, 20onde skulle vara perfekt :D


Igår va jag o Linda och hälsade på min syster Elin och min söta systerdotter Saga:) Plockade ihop 2 papperskassar med bebiskläder, så nu har man en del, hehe. Elin hade drömt att hon vatt med mig på förlossningen och att jag fått en pojk som ja skulle döpa till Bosse.. hahaha, va säger ni om det namnet? Vi håller kvar vid våra namn faktiskt =)


Läste ut andra Twilight boken häromdan, ååå vad underbara dom är. Men nu tänkte jag ta en paus innan jag börjar på tredje, och läsa en verklighetsbaserad bok, Iskallt och Stenhårt heter den. Den handlar om Rickard Flinga, en svensk i USA som efter att han fått veta att en arbetskamrat till honom förgripit sig på hans lilla dotter, skjuter ihjäl denna man med 11 skott, och spenderar 20 år i Texas värsta fängelse, 13av dom i isoleringscell.. Usch vilket dilemma, jag vet inte vad jag skulle ha gjort om jag fått höra någon gjort så mot mitt barn eller min familj... Kan nog vara lätt att tappa fattningen.. tycker iallafall att det borde vara något förmildrande straff under dom omständigheterna.. Men USA är ju inte direkt känt för för,ildrande domar.. haha iaf så tycker jag att han har sagt en jäkligt bra grej som står på baksidan.


"Ta inte livet för givet, jag såg inte månen eller stjärnorna på 13 år"


Ne man ska inte ta nånting för givet,  livet kan vända snabbare än vad man tror, och på en sekund kan allt vända och man står och tänker "detta skulle ju aldrig hända mig...."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Lundkvist - 20 april 2011 21:20

Sitter här framför tvn med mitt onda öra och dricker te.. Förra veckan hade jag ont i andra örat.. men det verkar ha hoppat över till det andra, så om en vecka är jag förhoppningsvis helt fri från öronontet...   Jag har funderat lite på hur vi tj...

Av Linn Lundkvist - 19 april 2011 20:33

För ett par veckor sen bytte jag bort Pontus spjälsäng mot en vanlig juniorsäng med stödbräda. Han va inte alls glad för spjälsängen utan ville ligga på alla ställen utom i den när det va dags att sova. Första natten gick kanon, sen har det varit lit...

Av Linn Lundkvist - 19 april 2011 10:21

Kan man bli annat än lycklig när man vaknar upp tidigt på morgonen av att solen lyser in genom fönstret? Jag vaknade iallafall halv 7 på ett strålande humör, vilket är rätt ovanligt då jag annars har ett uselt morgonhumör. Jag smög upp tyst för att i...

Av Linn Lundkvist - 18 april 2011 22:25


Nu är det ett år sen jag slutade att blogga, och nu börjar min inspiration komma tillbaka. Det senaste året har varit rätt uppochner, mycket händer, både känslomässigt och på andra plan. Jag och Pontus bor kvar på Marieberg i en 2a och letar nu ef...

Av Linn Lundkvist - 23 maj 2010 20:45


    "Jag tävlar hos Babyfashionhouse om att vinna en hello kitty neccessär från HELLOKITTYSHOPPEN" ...

Presentation


Här kan ni läsa om mig och min vardag som ensamstående mamma till Pontus.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards